Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Архитектът на стратегията на Netflix става неин съизпълнителен директор

Компанията предупреди, че растежът ѝ може да се забави през второто полугодие на 2020 г.

Архитектът на стратегията на Netflix става неин съизпълнителен директор

Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

Компанията за видео стрийминг Netflix повиши архитекта на програмната си стратегия до ролята на един от общо двама главни изпълнителни директори. Стрийминг платформата също така отчете и факта, че престоят на толкова хора у дома в последните месеци е довел до привличането на 10,1 млн. абонати през второто тримесечие, пише Wall Street Journal

Повишението на 55-годишният Тед Сарандос до главен изпълнителнителен директор го поставя в позиция евентуално да наследи 59-годишния председател и главен изпълнителен директор на Netflix Рийд Хейстингс.

„Тази промяна прави формално това, което вече беше неформално – че Тед и аз си поделяме лидерството на Netflix”, коментира Хейстингс в писмо до акционерите.

Джей Хоуг, водещ независим директор на Netflix, заяви: „Бордът и аз сме уверени, че това е правилната стъпка да развием управленската структура на Netflix, така че да можем да продължим най-добре да служим на нашите членове и акционери в следващите години“.

Още по темата

„Тед поведе революцията в нашата стратегия за съдържанието, която изпревари значително времето си и беше ключът към нашия продължаващ успех. Това беше способност да види накъде се насочват индустрията и потребителските вкусове“, се посочва в публикация в блога на компанията, обявяваща промените.

Netflix привлече повече от 26 млн. абонати през последните две тримесечия, подкрепена от жаждата за развлечения в момент, в който спортните и повечето други продукции бяха спрени. Бройката от 10,1 млн. нетни нови абонати, които компанията отчете, надминава прогнозата на компанията за 7,5 млн. Но увеличението е под ръста, който компанията записа през първото тримесечие, когато привлече 16 млн. клиенти, докато икономиките по света започнаха да затварят, а хората оставаха вкъщи, за да се спре разпространението на коронавируса.

Повишението на Сарандос подсказва за това колко важна роля е изиграл той за огромния растеж на Netflix през последното десетилетие. Като главен директор по съдържанието той изгради особено успешната стратегия на компанията по отношение на нейните оригинални продукти.

Освен това Сарандос беше избран за член на борда на директорите и ще продължи да изпълнява и досегашната си роля в компанията. Същевременно Грег Питърс, главният продуктов директор на Netflix, добавя към ролите си и тази на главен оперативен директор. На новата си позиция Питърс ще работи в тясно сътрудничество с Хейстингс в разширяването на международнитр операции на Netflix.

Повишението на Сарандос до съизпълнителен директор не оставя почти никакви съмнения кой ще поеме ръководството, ако Хейстингс се оттегли. Засега не се очакват подобни рокади, а в публикация в блога на компанията Хейстингс заяви, че той ще води Netflix през следващото десетилетие.

Стрийминг компанията обяви, че планът ѝ за съдържанието остава до голяма степен същият, въпреки проблемите около пандемията, които доведоха до замразяване на редица процеси в развлекателната индустрията. Компанията създава съдържание много по-рано от традиционните кабелни и телевизионни конкуренти и не очаква да усети забавяне до 2021 г. Въпреки това тя посочва, че очаква да пусне повече оригинални продукции през 2021, а не през 2020 г.

Калифорнийската компания заяви, че е приключила второто тримесечие с над 192,9 млн. плащащи абонати, спрямо 182,9 млн. през първото тримесечие и 151,6 млн. година по-рано.

Компанията спечели от нарасналото търсене на телевизионни продукции, филми и други форми на съдържание, които можеха да се стриймват у дома, докато пандемията доведе до промени в потребителското поведение. Хората в много пазари си останаха у дома, след като кината затвориха, спортните събития бяха забавени, а концерти изобщо нямаше.

Въпреки това Netflix заяви, че очаква по-слаб растеж през втората половина на 2020 г. Тя очаква да привлече 2,5 млн. нетни нови абонати през третото тримесечие, което е под бройката от 6,8 млн. година по-рано.

Цената на акциите на компанията се понижи с 10 на сто по време на следборсовата търговия. Книжата на Netflix са едни от най-добре представящите се в S&P 500 тази година, като от началото на 2020 г. се радват на 63% ръст на стойността.

За второто тримесечие Netflix твърди, че е привлякла 2,8 млн. абонати в региона, включващ Европа и Близкия изток, 1,8 млн. в Латинска Америка и 2,7 млн. – в Азия.

Компанията отчете над 2,9 млн. нови абонати в САЩ и Канада, спрямо 2,3 млн. през първото тримесечие.

Същевременно Netflix се сблъсква с много по-голяма конкуренция за вниманието на зрителите в Северна Америка. Тази седмица NBCUniversal пусна своята услуга Peacock, след като на пазара през май се появи и HBO Max на AT&T. Walt Disney и Apple също имат собствени стрийминг платформи.

Netflix отчете 6,15 млрд. долара приходи за второто тримесечие, спрямо 4,92 млрд. долара година по-рано. Анализаторите очакваха сумата от 6,08 млрд. долара.

Печалбата е нараснала до 720 млн. долара, или 1,59 долара на акция, от 271 млн. долара, или 60 цента на акция, година по-рано. Прогнозата на анализаторите беше за 1,82 долара на акция, сочат данни на FactSet.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
IT бизнесът видя възможност за растеж в смяна на оперативния модел