Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Онлайн гигантите ще трябва да отворят рекламните си архиви за регулаторите в ЕС

Това гласи ново предложение за правила в блока

Онлайн гигантите ще трябва да отворят рекламните си архиви за регулаторите в ЕС

Снимка: Geert Vanden Wijngaert/Bloomberg

Водещите технологични компании ще трябва да обяснят как работят алгоритмите им съгласно предложени нови правила в Европейския съюз. Освен това ще трябва да отворят рекламните си архиви за регулаторите и анализаторите, обяви еврокомисарят по антитръстовите въпроси в ЕС Маргрете Вестагер, цитирана от Ройтерс.

Ходът вероятно ще засегне американските технологични гиганти като Google, Amazon, Apple и Facebook, които разполагат със скъпоценни бази данни и с доходоносен бизнес с онлайн реклама.

Рекламните алгоритми помагат на компаниите да насочват реклами към потребителите, до които рекламодателите искат да достигнат.

Още по темата

Вестагер обяви, че целта е да се хвърли светлина върху това как работят тези алгоритми и Европейският съюз да се увери, че компаниите носят отговорност за своите решения.

„А най-големите платформи ще трябва да предоставят повече информация за начина, по който работят алгоритмите им, когато регулаторите поискат да узнаят“, обясни тя по време на събитие, организирано от агенцията за пазарни проучвания AlgorithmWatch и Европейския център за политики.

„Освен това ще трябва да дадат на регулаторите и анализаторите достъп до данните, с които разполагат, включително до рекламните архиви“, коментира Вестагер.

На 2 декември тя ще представи проект на два пакета от правила, известни като Закон за цифровите услуги и Закон за цифровите пазари, подчертавайки решимостта на Европейския съюз да обуздае технологичните гиганти и да ги принуди да играят по-справедливо на пазара.

Новото законодателство ще трябва да бъде разгледано от страните членки и от Европейския парламент, преди да влезе в сила, което може да отнеме година или повече.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Стигат ли реализирани идеите на иновативните стартъпи до клиентите?