Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

EVN с реклама в подкрепа на акушерската професия

В изключително докосващия клип акушерки от Пловдив преживяват вълнуваща и изненадваща среща с младежи, за чието раждане са помогнали преди години

EVN с реклама в подкрепа на акушерската професия

Снимка: EVN

Професията на акушерката е една от най-благородните и заслужаващи признателност. Доста често обаче тя бива подценявана в обществото. Осъзнавайки този факт и със съзнанието за своята социална отговорност като компания, EVN България дава своя принос в компенсирането на това отсъстващо уважение към жените, които помагат на десетки български бебета да дойдат на бял свят. В новата реклама на компанията със слоган „Светлина. Топлина. Живот“ лайтмотивът е именно отдаване на заслужената благодарност към акушерките.

В изключително докосващия клип акушерки от Пловдив преживяват вълнуваща и изненадваща среща с младежи, за чието раждане са помогнали преди години. Дамите посетили Античния театър, вярвайки че ще присъстват на концерт на известната българска група „Остава“. Музикантите наистина били там, но ги очаквали и младите хора, за да изразят признателността си към акушерките с думите „Благодаря ти, че ме има“.

Акушерките признават, че са трогнати от публично изразеното внимание към тях и към професията им. През последните месеци тя неколкократно попадна във фокуса на общественото внимание, тъй като заедно с други здравни работници те настояваха за по-достойно заплащане на труда им. Впоследствие правителството реши да отпусне 50 млн. лева за увеличение на заплатите на специалистите по здравни грижи. Самите акушерки, участващи в новата реклама на EVN България, признават, че въпреки радостта, която им носи работата, тя често поставя и на изпитание търпението им заради трудностите, които срещат. Освен ниското заплащане, проблем е и недостатъчният брой млади попълнения в акушерските редици. „Няма хора за професията. Ние сме от поколението, което има голяма съвест – даже и да ни е тежко, работим, защото трябва да има някой, който да го прави. Напоследък едва намираме персонал – все по-малко жени завършват тази специалност, други напускат. Добре, че сме по-старото поколение да удържаме фронта“, споделя една от „героините“ на рекламния клип – Даниела Ваклинова от болница „Селена“, която има 25-годишен стаж.

По данни на Националния статистически институт (НСИ) към края на 2017 г. на основен трудов договор в лечебните и здравните заведения у нас работят 46 702 медицински сестри и едва 3 207 акушерки. С тяхна помощ през 2018 г. са се родили 62 197 деца, отново по данни на НСИ. През същата тази година друга от акушерките от клипа на EVN България – Станка Рангелова от Окръжната болница в Пловдив, е изродила 248 бебета. Това означава, че за 30-годишния си трудов стаж е помогнала на хиляди деца да дойдат на бял свят. „И това при положение, че раждаемостта през последните години намаля“, коментира Станка. Тя казва, че въпреки че не е най-добре заплатената професия, емоционалният заряд, който акушерството носи, компенсира другите дефицити. „В повечето случаи емоциите са положителни и страхотни и си заслужава въпреки ниското заплащане или други проблеми“, казва Станка.

Колежката ѝ Мария Благоева от Втора градска болница „Свети Панталеймон“ признава, че „стиска палци“ на младите си колеги и борбата им да се доберат до стандарта на западноевропейските медици. Смята, че на запад колегите й имат много повече свобода и съвсем други взаимоотношения с лекарите. Въпреки трудностите, нито тя, нито някои от другите й колежки, не са мислили да напуснат професията или да я упражняват в чужбина, където трудът им би бил доста по-високо заплатен. Защото, както казва акушерката Дора Мрянова от болница „Свети Георги“, която има 46 години стаж: „Много е удовлетворяващо да видиш новия живот и радостта на майката“. В деня, когато прави това признание, тя е изродила пет бебета.

Както тя, така и всички български акушерки, заслужават уважение във всички измерения на това понятие. И EVN България намери своя начин да им го отдаде.

 

По статията работи: Екип на Investor.bg

Последни новини

Още по темата

Коментари ()


Още от Новини
Президентът на LVMH стана третият човек със състояние от над 100 млрд. долара