Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Лайв стриймингът в Китай се разраства, предлагайки слава на обикновените китайци

За световните марки лайвстриймърите се оказват най-ефективният начин да достигнат до стотици милиони купувачи в страната

Лайв стриймингът в Китай се разраства, предлагайки слава на обикновените китайци

Източник: Pexels

За пет минути китайският лайвстриймър* Син Ба продаде 42,5 млн. комплекта продукти за грижа за кожата на Whoo и реализира приходи за над 400 млн. юана (57 млн. долара) по време на шопинг събитие през изминалия ноември, съобщава Kuaishou - видеоплатформа на Tencent. За много китайци това олицетворява мечтата им за богатство за една нощ и социалната мобилност, която то може да им донесе.

А за световните марки тези популярни личности, които се определят като ключови лидери на общественото мнение, се оказват най-ефективният начин да достигнат до стотици милиони купувачи в Китай, съобщава CNBC.

Син, чието пълно име е Син Йоуджъ, е от североизточния регион на Китай Дунбей, граничещ със Сибир и Северна Корея. Хората от Дунбей са много по-отворени по отношение на възможността да създават подобен тип съдържание, което се харесва на публиката в цялата страна, твърди Хао У, режисьор на документален филм от 2018 г. за китайските лайфстриймъри, наречен “People’s Republic of Desire.”

Още по темата

В най-ранните дни на лайв стрийминга в региона се появяват цял куп говорители, които зрителите са готови да затрупат с подаръци под формата на виртуални пари. Всъщност трите провинции на Дунбей са имали най-голям дял професионални лайвстриймъри през 2018 г., показват данни на китайската платформа за социални мрежи Momo. Позовавайки се на официални данни, докладът съобщава, че до средата на миналата година в Китай е имало над 425 млн. лайвстриймъри. И броят им се увеличава.

За потребители на Kuaishou с повече от 1 милион фенове обемът на трансакциите през последните 11 месеца е нараснал 9 пъти, срещу 34 пъти за тези с 200 000 фенове, каза Уан Юлин, изпълнителен директор на Мокуай, партньор на видеоплатформата, на конференция в Пекин на 17 декември. Представител на медията отбеляза, че това са данни от трети страни, и не коментира съобщенията, че компанията обмисля първично публично предлагане в САЩ през следващата година с оценка от поне 25 млрд. долара.

По-малко известните марки също започват се обръщат към тези лайв стрийм инфлуенсъри, но това не променя факта, че браншът изисква все по-високо ниво на професионализъм. Преди около година видеоклиповете на един потребител можеха  лесно да спечелят фен база, но сега този човек трябва да бъде подкрепен от цял екип, според Келвин Джао, който прекарва последните четири години, работейки за топ създател на съдържание в Пекин.

"За физически лица най-доброто време е приключило “, казва Джао, пред CNBC, пояснявайки, че да се създаде добър кратък видеоклип сега струва поне толкова, колкото да се направи онлайн филм. „Да спечелиш е много трудно, не е невъзможно, но инвестицията, която трябва да направиш, е много по-голяма“, добавя той.

Според доклад от март на изследователската фирма Top Klout съществуват поне 5000 агенции, които посредничат между подобен тип лидери на мнение и брандовете и понякога подпомагат производството на съдържание. Педро Йип, партньор на дребно в консултантската фирма Оливър Уайман, заяви, че посредникът може да получи от 10% до 25% комисионна, от които по-малък дял отива за съответния лидер на мнение.

Несигурността за тези, които са избрали подобна кариера, остава висока. За петте години, откакто У започва да следи няколко лайвстриймъра заради документалния си филм, режисьорът споделя, че те все още печелят приблизително същите доходи като преди. Но цялостният растеж на фенската база се насочва към нови видео платформи като Tik Tok.

Всички се опитват да намерят резервен план“, казва У. „Но ако се замислите, тези хора обикновено нямат висше образование... Те нямат социален капитал, не знаят как да управляват бизнес в реалния живот. Опитват се да създадат ресторанти или барове и се провалят“, добавя още той.

Дори Син, който има близо 34,7 млн. последователи в Kuaishou, знае, че успехът на лайв стрийминга няма да е завинаги. По време на шопинг събитие на 12 декември той заяви, че трябва да продължи да се усъвършенства, да трупа фенове и да развива собствена верига за доставки на продукти.

*лайвстриймър – личност, която става популярна със своите лайв стрийм видеа, публикувани в някоя от платформите за видео съдържание

По статията работиха: Десислава Йорданова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Disney съкращава 28 хил. служители в един от най-големите удари на Covid ерата