IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Лепилата Tesa и силното евро препънаха Beiersdorf

Потребителите са обезпокоени заради икономическите и политическите процеси в много страни по света, твърди Щефан Хайденрайх

21:25 | 04.08.16 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Nivea е най-известната марка на&nbsp;Beiersdorf. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Nivea е най-известната марка на Beiersdorf. Снимка: Ройтерс

Курсът на еврото и по-слабото развитие на дъщерната компания за лепила Tesa успяха да влошат леко финансовите резултати на германския Beiersdorf през първото полугодие, предава DPA. 

Преди всичко в Латинска Америка компанията отчита спадове. За сметка на това благодарение на нови продукти при основните марки Nivea, Eucerin и La Prairie представянето на родния германски пазар е доста добро. Главният изпълнителен директор Щефан Хайденрайх потвърди в четвъртък прогнозата за развитието на бизнеса до края на годината, но предупреди за продължително слаби пазари. 

Потребителите са обезпокоени заради икономическите и политическите процеси в много страни по света, същевременно нараства и натискът от конкуренцията, предупреди Хайденрайх. „Тези тенденции обаче са валидни за целия бранш, не само за нас“, призна още директорът, който вижда реално добри шансове за ръст за Beiersdorf.

За първите шест месеца приходите се понижават с 1,3 на сто до 3,36 млрд. евро. Ако не се вземат предвид еднократните ефекти заради разликите във валутните курсове, то компанията би отчела ръст на приходите от 2,8 на сто. Печалбата се повишава с 4,6 на сто до 364 млн. евро. Чистата печалба преди лихви и данъци (EBIT) се покачва леко до 513 млн. евро от  508 млн. евро преди година. Анализаторите очакваха тя да остане на същото ниво. 

Beiersdorf печели най-много от продуктите си за красота. Приходите в поделението Consumer отчитат през първата половина на годината органичен ръст от 3,3 на сто до 2,8 млрд. евро.

Бизнесът на дъщерната компания за лепила Tesa обаче страда заради слабото търсене от страна на електроиндустрията в Азия. Поделението почти не отчита органичен ръст. Спрямо
първите три месеца обаче през второто тримесечие е отчетен лек ръст. 

Като цяло коригираната възвръщаемост на продажбите (EBIT марж) се подобрява от 14,9 до 15,3 на сто.

Органичните приходи за цялата година се очаква да се повишат с 3 до 4 на сто, а коригираната възвръщаемост на продажбите (EBIT марж) да е малко над миналогодишното ниво от 14,4 на сто.  

Книжата на компанията приключиха сесията днес със спад от 3,23% до 81,92 евро за брой. От началото на годината те са поскъпнали с 1 на сто.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:27 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още