Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Nike се разделя с голф екипировката

Все по-малко млади хора играят голф, а слабият интерес накара компанията да се откаже от част от стоките, които произвежда

Nike се разделя с голф екипировката

Снимка: архив Ройтерс

Nike изгради своя бизнес с голф принадлежности около Тайгър Уудс. Но славата на Уудс е в миналото, а същото се отнася и за златните години за голфа, поне от гледна точка на Nike, пише Quartz.

След като продажбите започнаха да спадат, Nike обяви, че се отказва от стиковете за голф, чантите и топките, взети заедно. Компанията ще продължи да прави обувки и дрехи за любителите на голфа, но всеки, който иска екипировка, с която да играе, ще трябва да я потърси някъде другаде.

Като цяло това не е голяма загуба за Nike, тъй като голфът представлява най-малката спортна категория за компанията, като ѝ е донесла едва 706 млн. долара през миналата година. За сравнение - екипировката за бягане е генерирала 5 млрд. долара.

Но отказът разкрива горчивата истина за състоянието на спорта. Макар че през тази година голфът ще се появи за първи път на Олимпийските игри след 1904 г., младежите просто не се интересуват толкова от него, колкото преди се интересуваха техните родители.

САЩ са най-големият пазар за голф екипировка, а участието на младите американци в този спорт намалява от десетилетия. През миналата година Националната голф фондация (NGF) издаде обширен доклад, в който разглежда причините за слабия интерес към този спорт сред младите.

“NGF откри, че има значително свиване в коефициента на активност сред 18-34-годишните през последните 20 години”, коментира Грей Нейтън, старши вицепрезидент на NGF. “Това е особено притеснително, защото в исторически план степента на участие е била най-висока именно сред тази възрастова група”.

Една от ключовите причина за слабия интерес според NGF е понижаващите се доходи на домакинствата (голфът е скъп спорт) и по-голямото разнообразие на населението в САЩ.

Играенето на този известен елитарен спорт е популярно сред около 7% от небелите millennials (хора между 18 и 34 години), в сравнение с 12% при белокожите от същата възрастова група. Това предполага една притеснителна тенденция за спорта в САЩ, където небелите американци се очаква да имат все по-големи дялове от населението на страната. Спадът на интереса не е ограничен само в САЩ. Същото се отнася и за Европа и Азия.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
1
 
1
преди 4 години
Няма профилна снимка
"понижаващите се доходи на домакинствата " - Не може да бъде това че американците обедняват!

Още от Новини
Кадър на деня за 5 март