IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Откриването на Disneyland - саботирано от фалшиви билети

Отварянето на тематичния парк в Калифорния през 1955 г. било истински кошмар

12:53 | 22.08.13 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Атракционният парк в Калифорния е един от първите за концерна. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Атракционният парк в Калифорния е един от първите за концерна. Снимка: Ройтерс

"Мечтата на Уолт е кошмар". "Тълпи се редят на дълги опашки". "Денят на откриването бе пълен хаос".

Това са първите коментари в медиите за Disneyland - тематичният парк в Калифорния, който отваря врати в горещ летен ден през юли 1955 г., пише Bloomberg.

Като младши репортер, започнал работа месец по-рано, Марти Склар присъства на събитието, където имало жени с токчета, затънали в размекналия се от жегата асфалт; много от фонтаните не били завършени заради стачка на водопроводчиците, а броят на посетителите бил два пъти по-голям от планираното заради фалшифицирани билети.

За да променят първоначалното впечатление, ПР-ите на Disney канят пресата да посети парка вечерта, когато не бил толкова претъпкан.

По-късно Склар е назначен за президент на поделението Imagineering на Walt Disney, което проектира парковете и хотелите на компанията.

В интервю за Bloomberg той разказва за ранните дни на фирмата. Спомня си, че Уолт Дисни бил човек, който никога не потупвал служителите си по рамото с думите "Страхотна идея". "Той просто го очакваше".

Склар споделя, че е имало идеи, които никога не са били осъществени, като например план за електронно стрелбище или пък автомобил. "Разбрахме, че тийнеджърите не проявяват интерес към кола на Disney. Никой не искаше да разбере, че дете е убито или ранено при злополука," твърди Склар. В същото време имало и много осъществени идеи, които се оказали неуспешни. Онези, които давали добри резултати, се превръщали в традиция.

Според Склар идеята да се прави връзка между страхотни филми и атракциони е много добра. Той дава за пример Cars Land, където посетителите могат да се забавляват невероятно с героите от филма.

За парковете на компанията по света Склар споделя, че някои държави искат те да съчетават местни традиции, а други - не. Той дава за пример японците, които не искали да бъдат "японизирани".

„Tokyo Disneyland дори нямаше японски ресторант, когато отвори врати", спомня си Склар. Французите обаче твърдят, че имат най-великата култура в света и искат това да си личи. В Шанхай също се обръща много повече внимание на китайската култура.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:05 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още