IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Стратегията на лидера на Starbucks продължава да се отплаща

Компанията отново надмина очакванията на анализаторите

11:35 | 25.01.19 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Starbucks е успяла за увеличи продажбите си в американските кафенета в края на 2018 г., надминавайки очакванията на анализаторите за второ поредно тримесечие, пише Wall Street Journal.

Кафе гигантът отчете 4-процентов ръст на приходите на годишна база от обектите му в САЩ, отворени от поне година. Данните са за първото тримесечие на фискалната година. Трафикът на хора през заведенията е останал непроменен, което всъщност представлява подобрение спрямо спада на посещенията през последното тримесечеие на предходната фискална година.

Като цяло приходите и печалбата надминаха очакванията, в резултат от което книжата на компанията повишиха стойността си с 2% по време на следборсовата търговия.

По-добрите резултати стават ясни след фискалното четвърто тримесечие, за което Starbucks отчете напредък в почти всяка оперативна метрика, която следи, включително приходите. Това е знак, че фокусът на главния изпълнителен директор Кевин Джонсън върху операциите се отплаща.

Джонсън пое поста от дългогодишния лидер Хауард Шулц преди близо две години. Той заложи на по-аналитичен подход в управлението на Starbucks, като заложи повече на веригата търговски обекти за кафе и се отказа от част от амбициите на своя предшественик. Той изведе Starbucks от бизнеса с чай и очерта план за изграждането на 1000 луксозни кафе обекта с марката Reserve.

“Нашите фокусирани усилия от последните шест тримесечия ни се отплащат, като ни позволяват да се съсредоточим върху нашите три стратегически приоритета”, коментира Джонсън, визирайки САЩ, Канада и партньорството с Nestle.

Starbucks работи за подобряване на обслужването в американските си кафенета, разработва по-здравословни напитки и пуска доставки в САЩ.

Веригата е увеличила броя на членовете на своята програма за лоялни клиенти в Съединените щати до 16,3 млн. души, което представлява ръст от 14% на годишна база.

Приходите от продажби в обектите на Starbucks в Китай, отворени от поне година, са нараснали с 1% през тримесечието на годишна база. Китай е един от основните пазари, върху които компанията се фокусира. Тя отвори обекти в още 10 населени места там през тримесечието, с което увеличи базата си от заведения с 18% до близо 3700.

В глобален мащаб приходите от продажби са се увеличили с 4 на сто спрямо същия период на миналата година, надминавайки прогнозата на анализаторите за ръст от 2,9 на сто.

Базираната в Сиатъл компания отчете печалба от 760,6 млн. долара, или 61 цента на акция, за тримесечието, завършило на 30 декември, в сравнение с 2,25 млрд. долара, или 1,57 долара на акция, година по-рано.

Като се изключат някои елементи, печалбата възлиза на 75 цента на акция, или с 15% повече спрямо година по-рано. Анализатори, анкетирани от FactSet, очакваха 64 цента на акция печалба, а на коригирана база - 65 цента на акция.

Starbucks повиши прогнозата си за печалба на акция до между 2,68 и 2,73 долара от 2,61-2,66 долара и потвърди, че очаква ръстът на приходите ѝ да е между 5 и 7% през 2019 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:27 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още