Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Автомобилната индустрия и България: Какво предлага страната ни за сектора?

Около 90% от автомобилите в Европа разполагат с части, произведени в България, изтъкват от Българска агенция за инвестиции

Автомобилната индустрия и България: Какво предлага страната ни за сектора?

Снимка: Bloomberg L.P.

България разполага с редица предимства пред много други страни по отношение на провличането на чуждестранни инвеститори на фона на започналата трансформация на глобалната автомобилна индустрия – процес, който засяга и промишлеността, и бизнеса като цяло у нас. До това заключение стигнаха участниците в уебинара „Автоиндустрията в България: успешен пример за производство и инвеститорски интереси“, организиран от Българска агенция за инвестиции (БАИ).

Страната ни попада в Топ 10 на държавите с най-бърз интернет в света, като оглавява и класацията при броя на математиците, изтъкна Стамен Янев, изпълнителен директор на БАИ.

България е трета в света и по брой на квалифицирани IT специалисти на глава от населението, посочи Янев. В същото време 49,5% от населението говори поне един чужд език. Освен това „България разполага със сравнително облекчена данъчна система, което е добра новина за инвеститорите от други страни“, изтъкна Янев.

По отношение на аутомотив сектора той заяви, че България може да се похвали с 67 735 души, заети в тази индустрия. Общо 270 компании работят в този сектор у нас, като годишният оборот достига 4,3 млрд. евро.

„Около 90% от автомобилите в Европа разполагат с части, произведени в България“, изтъкна Янев. В същото време 80% от автомобилните сензори в колите, продавани в Европа, се изграждат в страната ни.

За перспективите, които предлага България на инвеститорите, говори и Иван Михайлов, председател на Automotive Cluster Bulgaria. Той изтъкна важната роля на автомобилната индустрия за икономиката на страната, която отговаря за 11% от брутния вътрешен продукт.

Предвид развитието на автомобилите към дигиталните технологии България може да предложи широка база от IT специалисти.

„Има голям интерес от страна на компании, които искат да разширят своя бизнес на българския пазар. И не говоря само за автомобилни концерни, но и за технологични фирми, свързани с автомобилната индустрия“, посочва Михайлов. „Тази индустрия дава възможност на местните компании да станат част от нейните вериги на доставка в дългосрочен план“, изтъква още той.

На фона на пандемията се появяват редица въпроси, които трябва да бъдат решени, като осигуряването на безопасна работна среда, оптимизиране на веригите на доставка и смяна на доставчиците, споделя още Михайлов.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
0
 
1
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Тоя човечец цитира едни пълни глупости, които са абсолютно неверни за капак :) Явно още носи в главата си заблудите за българския гений, насаждани от соц-а.Ясно е, че много му се ще да представи нещата в розово -ама истината е че в Б0стан досега 4 пъти изгърмя производството на автомобили.

Още от Новини
Бившият шеф на Daimler влиза в управлението на още една SPAC компания