В уебинара се включи и Томас Пурнел от Gestamp-Etem Automotive - съвместно предприятие с фокус върху екструдирането и обработката на алуминиеви профили за автомобилната индустрия.
Пурнел изтъкна ролята на пандемията като аларма за наличието на редица проблеми, които още преди появата на коронавируса остават нерешени, най-важният от които – осигуряването на достатъчна стабилност при доставките на компоненти.
От своя страна Стойчо Стойчев от службата по търговско-икономически въпроси към Министерството на икономиката говори за развитието на електрическата индустрия в Германия и постигането на националните цели за въглероден неутралитет до средата на века. Според него се забелязва значителен ръст при регистрациите на нови електрически автомобили в най-голямата европейска икономика, докато продажбите на конвенционални автомобили се понижават.
а7
„Ако през цялата 2020 г. в Германия бяха продадени 150 000 изцяло електрическо коли, то само до септември 2021 г. регистрациите в сегмента надхвърлят 236 000 броя“, изтъква Стойчев.
Той подчерта и значението на развитието и разширяването на зарядната инфраструктура в Германия.
Мнение по въпроса с електрическата мобилност изрази и Матиас Прюс, мениджър „Управление на доставките“ в германския автомобилен концерн Next.e.GO Mobile. Той изтъкна предимствата на електрическите коли, произвеждани от неговата компания с фокус върху градските райони.
„Автомобилите на Next.e.GO Mobile са създадени с експлоатационен живот до 50 години, с малки батерии, предлагащи пробег, съобразен с ежедневните пътувания в градска среда“, споделя Прюс.
Той подчерта възможността за набиране на кадри в България и привлекателността на страната по отношение на инвестициите.
В разговора се включи и Антон Дончев, член на борда на Bulgarian Automotive Industry, който прогнозира, че над 50% от общите продажби на нови коли в Европа могат да бъдат изцяло електрически до 2030 г.
Той коментира различни анкети, свързани с потребителските нагласи на редица пазари по отношение на чистата мобилност. Основно притеснение и бариера пред покупката на електромобил за потребителите се оказва пробегът, следван от разходите по закупуване, достъпът до зарядни станции, разходите по поддръжка и страховете от неизправност.
Дончев говори и за екосистемата на електромобилите, в която се свързват производителите на превозни средства, доставчиците на части, производителите на батерии, енергийните дружества и операторите на зарядни станции.
Той подчерта скоростта, с която Китай се е насочил към електрифициране на своя автомобилен пазар.
„Само през първото тримесечие на 2021 г. в Китай са продадени 399 000 електрически коли, което представлява ръст от 53%. Делът на страната в глобалния пазар на електромобили достига 53%“, посочва Дончев.
а9
По темата за основните предимства на България като дестинация за чуждестранни инвестиции мнение изказа и Мария Славова, мениджър „Продажби и бизнес развитие“ в ManpowerGroup. Според нея сред големите плюсове на страната ни са качеството на работната ръка, ниските разходи за труд, достъпът до пазарите в рамките на ЕС, привлекателната данъчна система, стратегическото географско положение и достъпът и скоростта на интернет връзката.
В това отношение Стамен Янев коментира и инфраструктурните характеристики на страната ни. България има четири големи летища – София, Пловдив, Варна и Бургас – както и с две важни пристанища – Варна и Бургас – и тъй като е членка на Европейския съюз, предлага свободен износ до други страни от блока.
а1
Корпоративният данък в България е едва 10%, най-ниският в ЕС, припомни Янев, добавяйки, че общите разходи за бизнеса също остават ниски – цена на електроенергията от 0,1155 евро за киловатчас, цена на природния газ от 0,0368 евро за киловатчаса, цена на водата от 1,09 евро за кубичен метър, разходи за наем от 8 евро на квадратен метър, както и разходи за труд от минимум 332 евро на човек.
„До 2020 г. брутният вътрешен продукт на страната нарастваше бързо. С появата на коронавируса икономиката се сви, но сега, година по-късно, българската икономика се възстановява, като се очаква да се върне към предпандемичните нива“, изтъква Янев.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна
Евродепутат: Управляващите използват работещите българи като "дойна крава"
Ирина Шейк пак събра всички погледи
преди 3 години Тоя човечец цитира едни пълни глупости, които са абсолютно неверни за капак :) Явно още носи в главата си заблудите за българския гений, насаждани от соц-а.Ясно е, че много му се ще да представи нещата в розово -ама истината е че в Б0стан досега 4 пъти изгърмя производството на автомобили. отговор Сигнализирай за неуместен коментар