Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

BMW ще строи завод в Унгария за 1 млрд. евро

Предвижда се предприятието да произвежда по 150 хил. автомобила годишно, а продукцията ще обхваща както конвенционалните леки коли, така и електромобилите

BMW ще строи завод в Унгария за 1 млрд. евро

Снимка: Ройтерс

Германският автомобилен гигант BMW обяви, че ще инвестира 1 млрд. евро в изграждането на завод в Източна Унгария - проект, който би допринесъл за подобряването на икономиката на страната и укрепването на позицията ѝ като държава с добре развито производство на леки коли, съобщава Ройтерс.

Новото предприятие ще бъде построено край град Деберцен, на около 230 км източно от Будапеща. Планираният производствен капацитет е 150 хил. автомобила годишно, информират от BMW.

Това ще помогне на германската компания да повиши производствения си капацитет в Европа, където BMW продава 45% от общата си продукция.

„Нашият нов завод в Унгария ще бъде способен да произвежда едновременно конвенционални и електрически автомобили – всички на една производствена линия“, заяви Оливер Ципзе, член на борда на директорите на компанията. 

Още по темата

BMW се присъединява към Daimler и Audi, които също имат заводи в Унгария. Audi изгради и голяма фабрика за производство на електрически двигатели, която беше пусната наскоро в действие.

Производството на автомобили съставлява около една трета от износа на Унгария, а с BMW той може да се повиши до 40 на сто и дори повече, твърди Петер Вировач, анализатор в ING в Будапеща.

Вировач смята, че новият капацитет на BMW ще помогне за частичното компенсиране на забавянето на икономическия растеж през 2019 и 2020 г., когато средствата, отпускани от Европейския съюз (ЕС) привършат. Този капацитет ще привлече чуждестранни инвестиции към по-слабо развития региона на централноевропейската страна.

Според него обаче проектът ще засили и зависимостта на Унгария от автомобилната индустрия и по този начин ще разшири експозицията на страната към засилващото се влияние от евентуален цикличен световен икономически спад върху продажбите.

„Най-големият въпрос, свързан с тази мащабна инвестиция, ще бъде свързан с унгарския пазар на труда. Вече е много трудно да се намерят хиляда служители, да не говорим за след две години“, казва още Вировач.

Унгария, наред с други централноевропейски държави, се бори със сериозния недостиг на работна ръка, отчасти причинен заради масовата емиграция на Запад, свързана с търсене на по-добро заплащане.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

1
 
2
 
1
преди 2 години
Няма профилна снимка
Където има акъл у управляващите и добра инфраструктура, так отиват и инвестиците. Тези магистрали унгарците си ги построиха със свои пари, още преди да попаднат в ЕС. Ревностнно си ги поддържат и охраняват с най-високи технологии интегрирани във видеонаблюдението по магистралите. Софтуера за разпознаване на автомобилните номера си е тяхна разработка, едно от най-добрите решение в световен мащаб. Очевидно добрата атмосфера в държавата и инфраструктурата са значително по-важни от неиската работна заплата за инвеститорите. Освен това Унгария има много гъвкава данъчна политика за първите 55 години към потенциалните инвеститори. Не се чудете защо отиват там а не тук, дето една магистрала вече половин век ще стане не може да бъде завършена. Трагедия!

Още от Новини
Daimler решава проблемите си около „Дизелгейт“ в САЩ срещу близо 3 млрд. долара