Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

България е първа в ЕС по спад на продажбите на нови коли през февруари

Регистрациите на нови автомобили в Европа бележат най-лошия си годишен старт от 2013 г.

България е първа в ЕС по спад на продажбите на нови коли през февруари

Снимка: SeongJoon Cho/Bloomberg

Продажбите на нови автомобили в България отчитат най-големия спад през февруари от всички страни в рамките на Европейския съюз (ЕС), сочат данни на Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA).

България регистрира спад от 29,2% през изминалия месец, спрямо данните от февруари 2019 г., до 1988 броя от 2809 броя регистрации. За периода януари-февруари страната ни също отчита понижение от 16,2% до 4318 броя нови коли, като тук се нарежда на второ място след Румъния, където продажбите спадат с 18,1 на сто.

През февруари продажбите на нови автомобили в ЕС спадат със 7,4% до 957 052 броя от 1 033 608 броя година по-рано. С толкова спадат регистрациите и за периода януари-февруари.

Понижението в ЕС през февруари е най-големият от същия месец през 2015 г.

Общо за Европа продажбите през втория месец от годината намаляват със 7,2 на сто, отчитайки най-лошия си годишен старт след 2013 г.

С най-голям ръст за изминалия месец от страните в блока може да се похвали Литва. Балтийската страна записва повишение от 36% до 4254 броя нови регистрации, спрямо 3107 броя за февруари 2019 г. С 36 на сто нарастват продажбите на нови коли в Литва и в периода януари-февруари.

Интересно е да се отбележи, че едва осем страни в ЕС отчитат скок на регистрациите. Освен Литва, това са Кипър (15,9%), Португалия (7,4%), Гърция (4%), Финландия (2,3%), Латвия (1,2%), Хърватия (0,5%) и Нидерландия (0,3%).

След България най-голям спад при продажбите на нови автомобили бележат Румъния (26,8%), Дания (19,5%), Полша (12%) и Австрия (10,9%).

При автомобилните производители през февруари Jaguar Land Rover Group отчита най-голям спад на продажбите при марката Jaguar – 30,4% в рамките на ЕС, следван от Mazda (30,2%) и Honda (29,5%).

Единствено Toyota Group, BMW и Hyundai отчитат ръст при продажбите през изминалия месец. Японският концерн записва 11,5-процентно покачване на продажбите на своите модели, докато германският производител може да се похвали с 3,1% ръст. Hyundai от своя страна отчита повишение на продажбите с 1,1 на сто.

През февруари Volkswagen Group продължава да бъде лидер по продажби в Европа и ЕС, като пазарният дял на концерна за изминалия месец се увеличава от 24,5% на 25,1 на сто.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Daimler решава проблемите си около „Дизелгейт“ в САЩ срещу близо 3 млрд. долара