Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Китайски концерн инвестира до 2 млрд. евро в завод за батерии във Франция

Планираното съоръжение на Envision ще произвежда батерии за Renault

Китайски концерн инвестира до 2 млрд. евро в завод за батерии във Франция

Снимка: Liesa Johannssen-Koppitz/Bloomberg

Китайската компания Envision Group планира да инвестира до 2 млрд. евро в изграждането на завод за батерии за електромобили в Северна Франция, като продуктите от съоръжението ще бъдат насочени за електрическата гама на френския автомобилен концерн Renault SA, съобщава Bloomberg.

Планът е част от стратегията на Renault за засилване на бизнеса с екологични автомобили, като компанията цели да придобие и 20-процентен дял в местния стартъп Verkor, който разработва батерии за по-големи и луксозни автомобили.

Френският президент Еманюел Макрон ще представи споразуменията в понеделник на място в завода за сглобяване на автомобили на Renault в Дуе, където ще бъде разположена и фабриката за батерии на Envision – първото съоръжение на китайския концерн в Европа, което ще произвежда също и вятърни турбини. 

Още по темата

Renault се превърна в поредния европейски автомобилен производител, който представи плановете си за стимулиране на производството на батерии за електрически превозни средства през последните месеци – знак, че конкуренцията в сегмента се засилва.

Миналата седмица Porsche и Volvo Car Group представиха своите стратегии за производство на батерии, докато конкурентът на Renault Stellantis NV ще очертае своите планове в тази насока пред инвеститорите на 8 юли. Най-големият европейски производител на автомобили Volkswagen AG представи през март своя план за изграждането на шест завода за батерии на Стария континент.

Плановете на Renault "ще укрепят значително нашата позиция, тъй като планираме да осигурим производството на 1 милион електрически автомобила в Европа до 2030 г.", заяви главният изпълнителен директор на концерна Лука де Мео. Електромобилите са ключова част от визията на Де Мео за трансформация на компанията, която отчете рекордно голяма годишна загуба през 2020 г. Те трябва да съставят 90% от продажбите на марката Renault до края на десетилетието, посочи Де Мео.

Плановете на Envision

Envision AESC, звеното за батерии на базираната в Шанхай компания майка, планира да произвежда по 9 гигаватчаса батерии през 2024 г. и 24 гигаватчаса до 2030 г., за да снабдява очаквания нов модел Renault 5. Компанията обещава да създаде 2500 работни места до края на десетилетието.

Плановете на Envision завода в Дуе също могат да се развият извън рамките на споразумението с Renault. Планът на компанията да изгради производствен капацитет от 43 гигаватчаса до края на това десетилетие представлява цел, за която ще се необходими договори и с други автомобилни концерни, изтъква главният изпълнителен директор на Envision Лей Джан.

„Имаме големи очаквания за растеж при батериите“, посочва Джан, споделяйки, че общите годишни приходи от продажби на групата достигат 8 млрд. долара през миналата година. „Франция е стратегическа за Envision“, добавя той.

Корените на решението на Renault да закупи батерии от Envision AESC могат да се проследят до неговия съюз с японския автомобилен производител Nissan Motor Co., който продаде контролния си дял в AESC на Envision през 2018 г., но запази 20% в звеното. Според Джан глобалното производство на неговата компания към момента достига няколко гигаватчаса, като е възможно разширение на операциите във Великобритания.

Връзка с Verkor

Сделката на Renault с базираната в Гренобъл Verkor може да доведе до постепенно прекратяване на настоящото споразумение за доставка на батерии с южнокорейския концерн LG Energy Solution около средата на това десетилетие.

Verkor планира да започне производство във фабриката за батерии във Франция през 2023 г., която първоначално ще разполага с капацитет от 16 гигаватчаса, като 10 гигаватчаса ще бъдат насочени към автомобилите на Renault, изтъкват от компанията. Производството може да достигне 50 гигаватчаса през 2030 г. от които 20 гигаватчаса батерии ще бъдат доставяни на френския производител.

Renault заяви, че батериите ще бъдат предназначени за по-големите и по-скъпи модели от гамата му, включително за марката Alpine.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Stellantis ще разчита на своите 4 платформи, за да продава до 2 млн. е-коли