Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Кралят на климатиците увеличава пробега на електромобилите с хладилен агент

Daikin планира да комерсиализира технологията до 2025 г.

Кралят на климатиците увеличава пробега на електромобилите с хладилен агент

Снимка: Prashanth Vishwanathan/Bloomberg

Глобалният лидер в производството на климатици Daikin Industries е разработил хладилен агент за електрически превозни средства, който може да увеличи пробега на автомобила с до 50%, съобщава Nikkei Asia Review.

Компанията планира да реализира търговски своя продукт до 2025 г. 

Още по темата

Климатиците използват топлината, генерирана от компресирането на хладилния агент, за да отопляват и охлаждат въздуха в автомобила. Новият хладилен агент на Daikin е с точка на кипене от около минус 40 градуса по Целзий, която е с 10 до 15 градуса по-ниска от конвенционалния продукт. Това намалява мощността, необходима за компресията на агента.

В момента най-разпространеният хладилен агент сред климатиците в електромобилите е продукт, разработен от Honeywell и Chemours.

Според Daikin от компанията ще вземат „предвид цената на новия хладилен агент на базата на пазарните цени“. Увеличението на пробега ще бъде достатъчно, за да осигури на електрическото превозно средство допълнителни 100 км при цена от няколко хиляди долара.

Компанията вече е разработила продукта, като американската индустриална група SAE International ще провери неговите характеристики и безопасността при експлоатационни условия.

Daikin е най-големият производител на климатици в света по пазарен дял и водещ разработчик на хладилни агенти. Компанията обаче все още няма експозиция спрямо автомобилния пазар, като планира да извоюва своето място с новата си технология.

Очаква се глобалното производство на електромобили да нарасне до 11,84 милиона броя до 2025 г., според IHS Markit.

За да увеличат пробега на електромобилите, Toyota Motor Corp. и Panasonic разработват твърдотелна батерия с по-голям капацитет от съществуващите към момента литиево-йонни батерии. Toyota планира да обяви прототип на автомобил, захранван от твърдотелна батерия до края на годината, като се стреми да пусне подобно превозно средство през следващите няколко години.

Вторият по големина автомобилен производител в САЩ Ford Motor увеличи през май инвестицията си в стартъпа за производство на твърдотелни батерии Solid Power. Германският му конкурент BMW AG също се присъединява към Ford в последния кръг на финансиране в размер на 130 млн. долара, тъй като стартъпът планира да снабдява въпросните концерни с клетки за тестване на електромобили през 2022 г.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Tesla ще използва литиево-желязо-фосфатни батерии за своите по-евтини модели