Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Повече от двойно се забавя ръстът на продажбите на нови коли у нас

Причината е изключително волатилният април през 2020 г., когато на практика всичко бе замръзнало

Повече от двойно се забавя ръстът на продажбите на нови коли у нас

Снимка: Bloomberg LP

Докато през април тази година продажбите на нови автомобили в България нараснаха със 191,3% до 2400 превозни средства, то през май е отчетено повече от двукратно забавяне на темпа на увеличение и той пада до 76,5% и продадени 1989 нови коли, става ясно от публикуваните днес данни на Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA).

Като цяло за първите пет месеца на годината обаче ръстът на годишна база е по-висок (26,6% до 9973 коли), отколкото бе за първите четири месеца, когато бе 18,3% до 7984 автомобила.

Още по темата


Пазарът на автомобили в Европейския съюз продължи да се възстановява. През май са били пласирани около 892 хил. превозни средства, което представлява увеличение с 53% на годишна база. Това означава, че растежът е спаднал значително под този през април, когато продажбите на автомобили се утроиха (218,6 на сто) спрямо повече от слабия април на предходната година.

След масовото спиране на производството и търговията с автомобили по време на първата вълна на пандемията през пролетта на 2020 г. бизнесът бавно започна да се възстановява. Въпреки възстановяването продажбите през май все още са доста под 1,2 милиона превозни средства, регистрирани в ЕС през същия месец на 2019 година.

От началото на годината продажбите на автомобили са се повишили с почти 30 процента до 4,3 милиона автомобила. Продажбите са нараснали най-силно в Италия (63%) и Франция (50%), следвани от Испания (40 на сто) и Германия (12,8 на сто). Във Великобритания, която вече не принадлежи към ЕС, продажбите се покачиха с 42 процента.

Всеки от четирите основни пазара отчете двуцифрен процент на нарастване от началото на тази година до момента: Италия (+62,8%), Франция (+50,1%), Испания (+40,0%) и Германия (+12,8%).

По брандове в Европа най-голям ръст отчита  VW с 94%, 61% е увеличението за Stellantis NV и 26% - за Renault SA. С 96% се увеличават продажбите за BMW AG, а с 49% - тези на Daimler AG.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
1
 
1
преди 1 месец
Батюфци и ти Бойчо (анализатор стана, не само текстописец и преводач) - сравнете 2021 г със 2019 г. (първите 5 месеца), пак по данни на ACEA. Така ще вкарате повече смисъл в анализа.

Още от Новини
Rivian води начални преговори за завод във Великобритания