Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Volkswagen вече е най-ценната компания в рамките на DAX

Германската автомобилна група надмина по пазарна капитализация технологичния гигант SAP и вече се оценява на повече от 140 млрд. евро

Volkswagen вече е най-ценната компания в рамките на DAX

Главният изпълнителен директор на Volkswagen Херберт Дийс. Снимка: Angel Garcia/Bloomberg

Акциите на германския автомобилен концерн Volkswagen AG поскъпват отново в четвъртък, насочвайки се към четвърта поредна сесия на растеж и към най-силната си седмица до момента, тъй като инвеститорите приветстват плановете на най-големия производител на автомобили в Европа да изпревари американската Tesla на пазара за електрически превозни средства, съобщава Ройтерс. 

Още по темата

Цената на акциите на германската група нараства с 3,18% на борсата във Франкфурт към 12:00 ч българско време. Така пазарната капитализация на Volkswagen вече надхвърля 140 млрд. евро (166 млрд. долара).

Големият интерес от страна на институционалните инвеститори и инвеститорите на дребно към акциите на концерна го превърнаха в най-ценната компания в индекса DAX, като Volkswagen изпревари предишния лидер - софтуерната компания SAP, чиято оценка в момента достига стойност от 127 млрд. евро.

Общо за цялата седмица акциите на  групата поскъпват с над 27 на сто.

Тази тенденция се дирижира предимно от САЩ, където ентусиазмът за VW обхвана частните инвеститори. Там акциите на VW се обсъждат в онлайн форумите Reddit и Stocktwits. В Stocktwits обемът на коментарите се увеличи с 40 процента в сряда, след като се увеличи със 70 процента във вторник. Почти 95 процента от коментарите са положителни.

Там на VW  с електрическата му стратегия се гледа като на сериозен претендент спрямо пионера на електрическите превозни автомобили Tesla. Настроението се подхранва и от слуховете, че Apple може да избере VW за партньор, ако производителят на iPhone пусне на пазара автомобил на Apple.

За американските инвеститори обаче има проблем, пише Handelsblatt. Tе не могат да търгуват с акции на VW директно на Нюйоркската фондова борса, а трябва да купуват така наречените депозитарни разписки, известни като ADR (American Depositary Receipts). И те се отнасят до обикновените акции.

ADR са сертификати, които се търгуват в САЩ вместо оригиналните акции. Те се издават от американски кредитни институции, които са поели попечителството върху базовите акции. Въпросният ADR  на VW се отнася до една десета от обикновената акция на VW.

Търговията с тези АРС вече се бе увеличила през последните няколко дни. Тази сряда обаче тя буквално избухна: На Nasdaq бяха търгувани почти дванадесет милиона книжа. За сравнение, само 13 милиона от тези акции бяха търгувани през януари и февруари тази година.

Този масивен приток на средства гарантира, че обикновените акции на VW поскъпнаха значително повече от привилегированите акции. Разликата в цените между обикновените акции и привилегированите акции се увеличи от 40 на почти 80 евро тази седмица.

За последно Volkswagen оглавява DAX по пазарна капитализация преди шест години, малко преди да се разрази скандалът „дизелгейт“. Няколко компании успяват да се домогнат до титлата оттогава, включително и Wirecard AG, която впоследствие предизвика един от най-големите финансови скандали в Германия.

Въпреки че Tesla остава най-ценният автомобилен производител в света с пазарна оценка от 640 млрд. долара, поскъпването на акциите на VW от тази седмица показва, че инвеститорите са започнали да симпатизират на амбициозния план на концерна по отношение на електромобилите.

В началото на седмицата главният изпълнителен директор на Volkswagen Херберт Дийс заяви, че компанията планира да изгради шест фабрики в Европа за производство на батерии.

Първата стъпка в тази посока е преструктуриране на партньорството на VW с Northvolt AB, шведския производител на батерии, в който германската група придоби 20-процентен дял през 2019 г. VW ще увеличи своя дял в Northvolt и ще поръча допълнително количество батерии срещу 14 млрд. долара до 2030 г. Northvolt ще произвежда батерии за автомобилите на концерна от висок клас.

Междувременно германският производител ще придобие дела на Northvolt в тяхното съвместно предприятие в Залцгитер, Германия. Volkswagen се стреми да поеме контрола над завода за батерии в Залцгитер, за да го разшири и да произвежда батерии за своите автомобили, предназначени за масовия пазар. Чрез този подход компанията може да постигне икономия на разходите до 50%.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Стойността на дела на Uber в Didi се сви с 2 млрд. долара само за седмица