Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Образование

България се въздържа засега от централизирано затваряне на училища

Избрахме варианта да се действа локално, за да има максимум присъствено обучение, каза министърът на образованието Красимир Вълчев

България се въздържа засега от централизирано затваряне на училища

Снимка: Getty

Въпреки постоянния ръст на броя на новозаразените с коронавирус, чийто пик започна с началото на учебната година, България се въздържа от централизирано затваряне на училищата.

„Дори да се стигне до частичен учебен план, целта на Министерството на образованието е да има максимално присъствено обучение. Най-лесно е да затворим всички училища, но това означава да жертваме правото на децата на образование”, заяви образователният министър Красимир Вълчев по Нова телевизия.

По думите му най-лесно е да се затворят училищата. „Правим го централно – жертваме качеството на образование, увреждаме психиката на децата, караме родителите да стоят вкъщи. Избрахме обаче варианта да се действа локално, за да има максимум присъствено обучение, защото вярваме, че то е най-доброто”.

По-грешно е да се вземат централни решения, смята просветният министър.

Припомняме, че нова заповед от понеделник предвижда училищата да могат да преминават към обучение в електронна среда от разстояние след разрешение от министъра на образованието по предложение на ръководителите на образователните институции. 

Към момента заразени с коронавирус са 19 469 ученици и 453 учители. "Прави впечатление, че учителите са много повече и се заразяват много по-често и стигат до симптоми и боледуване", каза още той. И допълни: "Системата на образованието не е изолирана от това което се случва в страната".

Още по темата

В последните седмици има повишение в броя на отсъстващите ученици, които кихат и кашлят. Учителите ги връщат и ги отбелязват. „Целта е вместо да затворим 10% от общините или областите, да затворим училища там, където има проблем. В момента се въздържаме от централно затваряне на училища", подчерта още Вълчев.

„В момента преобладаващите настроения са за присъствено обучение, но те много лесно се променят, когато има 1-2-3 заразени, не дай Боже и починали”, допълни той.

„На ниво държава не предвиждаме цялостно преминаване на обучение в електронна среда. Вероятно ще стигнем дотам, ако ситуацията с COVID-19 се усложни значително или в седмиците на сезонните грипни вируси”, категоричен бе образователният министър.

„Ако в някое училище има психоза заради много заболели, препоръчваме да се вземе решение за дистанционно обучение“, казва образователният министър. 

По думите на министъра към момента няма лесни решения, но има прагови стойности, които са подадени от министъра на здравеопазването. „Ако 15% от учениците или учителите в едно училище отсъстват поради симптоми като тези на COVID-19, училището се затваря. Респективно – 20% от паралелката", припомни Вълчев.

Трябва да се следи заболеваемостта във всяко едно училище тогава, когато няма предписание от РЗИ. Критериите на училището са: повишен брой ученици, които отсъстват, голям брой карантинирани паралелки, брой на отсъстващите учители.

„Не сме променили насоките - в клас учениците все още могат да бъдат без маска, но който прецени, може да бъде и с предпазно средство“, обясни по БНТ зам.-министърът на образованието Таня Михайлова.

По статията работи: Евгения Маринова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
3
 
1
преди 4 седмици
Няма профилна снимка
Това е правилното решение!

Още от Образование
VUZF Lab организира кръгла маса на тема „Външна търговия и пандемия“