IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Metro започва продажбата на китайския си бизнес

Той може да бъде оценен на между 1,5 и 2 млрд. долара

15:00 | 19.03.19 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Германската верига за бързооборотни стоки Metro започва продажбата на китайските си операции, а сделката може да оцени бизнеса на между 1,5 и 2 млрд. долара, съобщават запознати източници, цитирани от Ройтерс.

Metro, която притежава 95 магазина в Китай и недвижими имоти в големи градове като Пекин и Шанхай, планира да се освободи от мажоритарния си дял в китайския си бизнес, уточняват източниците.

Продажбата е част от глобалната реорганизация на компанията и се случва в момент, когато търговията на едро и дребно в Китай изпитва затруднения заради играчите в електронната търговия.

Китайският бизнес на Metro обаче може да бъде оценен дори на 3 млрд. долара, смятат двама независими източници. Сред потенциалните кандидати за придобиване са компанията за електроника Suning Holdings Group и операторите на вериги супермаркети Wumart Stores Inc и Yonghui Superstores.

Компании за частни капиталови инвестиции като Hillhouse Capital Group и Bain Capital също проучват възможностите за сделка.

Имотите представляват по-голямата част от китайския бизнес на Metro, съобщават запознатите източници, но предупреждават, че има голяма разлика в ценовите очаквания на купувачите и продавачите.

Говорител на Metro в Германия съобщи, че компанията води преговори с потенциални партньори относно по-нататъшното развитие на китайския бизнес на компанията, но отказа да коментира подробности около разговорите с потенциалните партньори или процеса на продажба.

Необвързващи оферти могат да се подават през втората седмица на април, разкриват двама от източниците. Citigroup и JPMorgan са консултанти на Metro, допълват те.

Гигантът в електронната търговия Alibaba Group Holdings също води преговори с Metro за дял от китайския му бизнес, съобщи преди време Ройтерс. Технологични гиганти като Alibaba и Tencent инвестират в супермаркети и търговски центрове, които да им помогнат в развитието на стратегията им за пренасочване от интернет към физическите магазини.

През 2015 г. Alibaba инвестира 4,6 млрд. долара в компанията Suning.Com и притежава дял от 19,99% от нея -  най-голямата му стъпка по онова време към интегрирането на пазаруването в интернет и във физически магазини.

Tencent, която инвестира 4,2 млрд. юана в дял от 5% в компанията Yonghui, създава партньорство в Китай и с най-голямата верига за търговия на дребно в Европа Carrefour.

Metro откри първия си магазин в Китай в Шанхай през 1996 г. и сега има над 11 хил. служители в страната. Продажбите й в Китай достигнаха 2,7 млрд. евро (3 млрд. долара) през финансовата 2017-2018 г., съобщава компанията на сайта си.

Metro, която преди време беше разрастващ се конгломерат за търговия на дребно, се преструктурира през последните години, за да се съсредоточи върху основния си cash&carry бизнес, продавайки веригата универсални магазини Kaufhof и след това отделяйки компанията за потребителска електроника Ceconomy.

Metro опитва също така да се освободи от работещата на загуба верига хипермаркети Real.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:22 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още