Компанията Mercedes-Benz представи концептуалния си модел G-Code, който представлява предвестник на бъдещия най-малък кросовър на марката. Официалната премиера на машината ще се състои на автосалона в Лос Анджелис по-късно този месец.
Mercedes-Benz G-Code е разработван едновременно от два дизайнерски центъра на марката – в Германия и в Китай. Очаква се неговата серийна версия да заеме място под Mercedes-Benz GLA в моделната гама на марката и да се конкурира с модели като Audi Q1 и BMW 1-Series Sport Cross, чието излизане на пазарите също предстои.
За подобни намерения говорят размерите на кросовъра – дължина от едва 4100 мм, което е с 317 мм по-малко от GLA. Ако трябва да се сравнява с Audi Q1, моделът на производителя от Щутгарт е със 110 мм по-къс, с 20 мм по-широк и с 10 мм по-висок от концепта Audi Crossline Coupe. Именно този автомобил се очаква да бъде в основата на бъдещото Q1.
В основата на Mercedes-Benz G-Code е хечбек с 5 врати, а дизайнът ясно показва симбиозата между китайските и немските виждания за автомобил. Почти всички елементи от него са използвани при други концептуални модели на германския производител.
Новото е, че при различните режими на пътуване на машината ще се променя цвета на решетката на радиатора. Освен това концептът G-Code е получил уникална окраска, която работи и като слънчева батерия. При това тя може да събира енергия не само от слънцето, но и от вятъра.
Друга интересна подробност е окачването „power-on-the-move", при което обратният ход на пружината изпълнява ролята на генератор на електроенергия. Освен това под багажника на кросовъра са поставени два електрически скутера, които трябва да осигурят допълнителна мобилност на пасажера в случай на задръствания.
Подробности за силовия агрегат, задвижващ Mercedes-Benz G-Code не бяха разкрити, като от компанията бяха лаконични: „Под капака е поставен най-съвременният турбо-двигател с вътрешно горене, работещ на водород“. Задната ос се задвижва от електромотор, а скоростната кутия е роботизирана с два съединителя. Машината може да се движи на 3 режима – само с предно предаване, само със задно или с 4х4.
Очакванията са серийната версия на концептуалния модел да бъде готова през 2017 г.
Още снимки вижте в Automedia.bg
Mercedes-Benz показа водороден кросовър
G-Code е предвестник на най-малкия модел на марката
11:50 | 04.11.14 г. 1Снимка: Mercedes-Benz
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Dow записа най-силната си седмица за 2024 г., след като отчете осма поредна сесия на растеж
-
Кадър на деня за 10 май
-
SOFIX отчете 3% седмичен ръст до 837,99 пункта
-
Доколко успя Испания да превъзмогне кризата с опита на Каталуния за отделяне?
-
Решението на Аржентина да се върне към Запада е повратен момент за геополитиката
-
Apple се извини за реклама на iPad, която подразни потребители
-
Земеделието в САЩ се сблъсква с един голям проблем: Има твърде много трактори
-
Унгария се амбицира да качи европейците на китайски електромобили за по 10 хил. евро
-
Украйна показва значително подобрените възможности на своите дронове
-
Първата в България и региона водородна зарядна станция беше открита официално
-
Последната частна територия в Арктика очаква стратегически купувач срещу 300 млн. евро
-
Апетитът на компаниите от ЕС към инвестиции в Китай се свива до рекордно дъно
Специални проекти виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Dow записа най-силната си седмица за 2024 г., след като отчете осма поредна сесия на растеж
-
SOFIX отчете 3% седмичен ръст до 837,99 пункта
-
Европейските индекси отчетоха рекорди на фона на оптимизма около икономиката в региона
-
Оборотът на БФБ е нараснал с близо 16% през април
-
Денят на данъчната свобода тази година е 13 май
1 -
Dow е напът към 8-дневна печеливша серия*
преди 9 години "Mercedes-Benz G-Code е разработван едновременно от два дизайнерски центъра на марката в Германия и в Китай.".................Струва ми се, че "дизайнерите" не са се потили, кой знае колко ;))http://betterparts.org/gallery/lamborghini-urus-07.html отговор Сигнализирай за неуместен коментар