Основната и най-важна премиера на щанда на Renault във Франкфурт бе за новото поколение на хечбека Megane. Моделът представи лично Карлос Госн, директор на френската компания, който го анонсира като "технологичен лидер".
Четвъртото поколение на Megane е изградено на нова платформа - модулната CMF, използвана за по-големите и по-скъпи Kadjar и Talisman. А това е позволило интегрирането на системи и технологии, използвани в по-високия сегмент.
Дизайнът също е повлиян до голяма степен от представените по-рано тази година Espace, Kadjar и Talisman. Така например новият Renault Megane демонстрира специфичен светлинен подпис отпред във формата на „С“, който прелива в предната броня. Същото решение е използвано и за задната част, като тук елементът е видим и през деня. Силуетът е далеч по-динамичен в сравнение с предходния модел, а светлините отпред и отзад са LED.
Отново в унисон с най-новите автомобили на Renault интериорът е обзаведен с напълно дигитално арматурно табло, представляващо 7-инчов TFT дисплей. Централната конзола е почти напълно заменена от вертикален тъч екран, от който се командват повечето функции на автомобила. Той може да бъде 7- или 8,7-инчов, като освен това е наличен и цветен head-up дисплей.
Съществена промяна има и в габаритите на популярния модел, благодарение на което салонът е станал по-просторен. Общата дължина е нараснала с 64 мм (до 4359 мм) спрямо третото поколение Mеgane, междуосието вече достига 2669 мм (+28 мм), а височината е редуцирана с 25 мм. За по-динамичната осанка роля играят и разширените следи - с 47 мм отпред и с 39 мм отзад. Багажникът пък предлага обем от 434 литра, като са налични допълнителни 25 литра под формата на ниши за съхранение в интериора.
Новост е също така и технологията Multi-Sense, която позволява персонализиране на управлението на колата - реакцията на педала на газта и двигателя, бързината за смяна на предавките на EDC трансмисията, контрола на масажната функция на седалките и амбиентното осветление.
Гамата от двигатели е представена от четири дизелови и три бензинови мотора с принудително пълнене. Дизелите генерират 90, 110, 130 и 165 к.с., а при бензиновите мощността е 100, 130 и 205 к.с. Изборът от трансмисии е между ръчна с 6 степени и автоматични EDC с два съединителя и 6 или 7 степени.
Подробна информация за динамичните характеристики липсва, но пък бе подчертано, че най-икономичната версия - dCi 110 ECO2 - изразходва средно по само 3,3 л/100 км.
Черешката на тортата обаче е най-бързата версия, създаден в духа на автомобилите на Renault Sport. Тя носи името Megane GT, като може да бъде снабдена с дизелов или бензинов мотор. Дизелът генерира 165 к.с., а при бензина мощността е 205 к.с. Върховата модификация се отличава с акцентиращи върху спорта интериор и екстериор, както и със системата с четири завиващи колела 4Control. Налични са също така системите Launch Control (бързо потегляне) и Multi Change Down (бързо, понижаващо превключване на предавките).
В началото на 2017 година ще се появи още една интересна модификация, също анонсирана от Карлос Госн. Тя ще представлява Hybrid Assist Diesel, или казано иначе дизел-електрически хибрид. Информацията към момента е ограничена, но все пак бе съобщено, че средният разход на гориво ще бъде под 3,0 л/100 км.
Продажбите на новото поколение Megane в Европа ще стартират в началото на 2016 година. Ценовата листа трябва да бъде изнесена по-късно тази година.
Още снимки вижте в Automedia.bg
Renault представи новото поколение Megane
Моделът е наличен в спортна версия GT, предстои да видим дизел-електрически хибрид
15:47 | 17.09.15 г.Снимка: Automedia.bg
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Dow Jones и S&P 500 покориха нови рекорди
-
Експерт: Силната фрагментация в управлението на водите са причини за водната криза
-
Германското правителство разследва сделката с акции на Commerzbank
-
Redwood Materials ще помага на BMW да рециклира батериите, излезли от употреба
-
Германски стартъп за зарядни станции обяви фалит
-
Столтенберг: Не трябва никога да приемаме връзката между Европа и САЩ за даденост
-
И за IT специалистите настават тежки времена на трудовия пазар
-
Киев вероятно е изпратил новата си ракета дрон в склада за боеприпаси в Тверска област
-
Едва 20% от собствениците на семеен бизнес в България прехвърлят собствеността планирано
-
Наближава времето, когато Путин ще се изправи пред трудното решение за мобилизация
-
Китай отговори на европейските мита: Ще сглобява своите електромобили в ЕС
-
Унгария получава ядрено гориво от Русия през пристанището във Варна
Най-четени новини
-
Опитите на Русия да освободи Курска област засега имат обратен ефект
-
Мобилните оператори обжалват забраната за начисляване на неустойки при предсрочно прекратяване на договор
-
И за IT специалистите настават тежки времена на трудовия пазар
-
Мелони: Забраната на ЕС на двигателя с вътрешно горене е саморазрушителна
-
Населението в България – на второ място по материални и социални лишения в ЕС
-
Китай поставя на изпитание производителите на украинските дронове
-
Германската икономика потъва и Шолц не иска да я спаси
-
Бизнесът напуска Европа, но не заради високата цена на въглерода
-
Консултант: При повишение на лихвите и рецесия, хората може да не изплащат задълженията си
-
Загубата на Крим обезсмисля войната на Русия в Украйна
-
Царуването на най-богатия човек в Китай приключи след само 18 дни
-
Богатите германски семейства се възползват от кризата, купувайки трофейни имоти
-
Опитите на Русия да освободи Курска област засега имат обратен ефект
-
Върви се към изграждане на тунел на Околовръстния път на София между "Бъкстон" и "Горна баня"
-
Краят на царуването на долара е добра новина за почти всички
-
Новата столица на Египет ще се сдобие с първия в света водороден небостъргач
-
Киев: Руските удари срещу електропреносната мрежа може да предизвикат ядрена криза
-
Мобилните оператори обжалват забраната за начисляване на неустойки при предсрочно прекратяване на договор
Коментари
Финанси виж още
-
Dow Jones и S&P 500 покориха нови рекорди
-
Германското правителство разследва сделката с акции на Commerzbank
-
Как Фед ще продължи да намалява лихвите?
-
Лихвените решения на Фед и BoE окрилиха европейските борси
-
SOFIX с 0,09% ръст до 854,95 пункта
-
Wall Street се радва на повишения след намаляването на лихвите от Фед*