IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Фалитите на по-слаби конкуренти окрилиха приходите на Target

Продажбите скочиха с най-бързия темп от десетилетие и изпратиха цената на акциите на търговеца на дребно с 6% нагоре в предпазарната търговия

15:51 | 22.08.18 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Американската верига магазини Target надмина оценките за продажбите и печалбата си за второто тримесечие, подкрепена от силните онлайн продажби и по-големия брой посещения на потребителите, които бележат най-големия си ръст от десетилетие. Резултатите изпратиха цената на акциите ѝ с 6% нагоре в предпазарната търговия, съобщава Ройтерс.

Базираният в Минеаполис търговец на дребно освен това повиши прогнозата си за печалба за годината, след като сравнимите продажби, както от физическите магазини, така и онлайн, са се увеличили с най-бързия си темп от 13 години.

Нарастващото заплащане, по-ниската безработица и данъчната реформа в САЩ заредиха джобовете на американските потребители тази година, което ги потикна да пазаруват повече. Това доведе до по-високи продажби за търговците на дребно, включително за конкуренти на Target като Walmart и Nordstrom.

Target се възползва и от фалита на по-слаби конкуренти през последната година, включително веригата за детски играчки Toys ‘R’ Us и оператора на магазини Bon Ton Store. 

Представянето на веригата бе подкрепено и от продължаващите инвестиции в онлайн операции, ремонти на магазините и ценови намаления на хранителни продукти, които ѝ помогнаха да се конкурира със съперниците си.

Target разширява и услугите си за доставка чрез Shipt – компания за доставка на стоки в рамките на деня, която купи за 550 млн. долара.

Търговецът на дребно заяви, че планира и капиталови разходи за 3 млрд. долара тази година във веригата си на доставки, онлайн доставките, собствените си брандове и сливането на пазаруването онлайн и във физическите магазини. През февруари миналата година компанията заяви, че ще реинвестира над 7 млрд. долара до края на 2020 г.

Сравнимите продажби за второто тримесечие в Target са по-високи от прогнозите, увеличавайки се с 4,9%. Анализаторите очакваха ръст от 3,99%, сочи Thomson Reuters. Трафикът от клиенти се е повишил с 6,4%.

Онлайн продажбите са скочили с 41% през второто тримесечие спрямо ръст от 32% година по-рано. През първото тримесечие увеличението бе от 28%.

Без еднократните ефекти печалбата на Target възлиза на 1,47 долара на акция за тримесечието, приключило на 4 август, което е над оценката на анализаторите за 1,40 долара.

Маржовете продължават да са под натиск заради инвестициите в онлайн търговията. Брутният марж за второто тримесечие е 30,3% спрямо 30,4% за същия период на миналата година.

Приходите са се повишили до 17,78 млрд. долара, задминавайки прогнозите за 17,31 млрд. долара.

Target повиши прогнозата си за цялата година, очаквайки коригирана печалба до диапазона от 5,30 до 5,50 долара спрямо предишния диапазон от 5,15 до 5,45 долара.

Акциите на компанията са поскъпнали с над 27% от началото на годината досега и с над 47% през последните 12 месеца.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:18 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от САЩ виж още

Коментари

Финанси виж още