IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Starbucks придобива компания за чай за 620 млн. долара

Кафе веригата търси начин да разшири продуктовото си портфолио

21:57 | 15.11.12 г.
Автор - снимка
Създател
Starbucks придобива компания за чай за 620 млн. долара

Пазарът на кафе засити Starbucks. Сега най-голямата верига кафенета в света  за кафе иска да постигне ръст и в бизнеса с чай. Starbucks се договори да купи специализираната в продажбата на висококачествени чайове публична компания Teavana,за 620 млн. долара в брой, предаде Ройтерс.

„Пазарът на чай е достатъчно зрял за преоткриване и бърз растеж“, заяви изпълнителният директор на Starbucks Хауърд Шулц.

Сделката е най-голямото придобиване на Starbucks до този момент, надхвърлящо повече от шест пъти стойността на сделката по придобиването на Bay Bread по-рано тази година. Съгласно условията Starbucks, която стъпи на българския пазар през 2008 г., ще плати 15,50 долара за акция на Teavana, което означава огромна премия от 53% спрямо цената на затваряне от вторник. Starbucks оценява пазара на чай на около 40 млрд. долара и смята, че той ще продължава да нараства с двуцифрени стойности.

"Продажбите на чай бяха в основата на концепцията за дейността на компанията още от самото начало. Това е втората най-популярна напитка в света след водата и ние сме длъжни да бъдем лидери в тази индустрия", смята финансовият директор на Starbucks Трой Олстред.

Въпреки че Starbucks вече има присъствие в сектора чрез своята марка Tazo, сегашната придобивка се смята от ръководството за голяма победа. Магазините на Teavana генерират по 3 долара за всеки един, инвестиран в тях, а Starbucks има големи планове за откриване на още магазини, както и за промяна на модела на продажби.

Американската Teavana има повече от 300 магазина в САЩ, Мексико, Канада и дори един в Кувейт. Тя е основана през 1997 г. от главния изпълнителен директор и председател на директорския борд Ендрю Маком и неговата съпруга Ненси. В момента в асортимента си Teavana има над 100 сорта чай, а Starbucks планира да разшири международните връзки на компанията и да увеличи асортимента.

В заведенията на Teavana няма да се продава кафе, нито само чай от марката Tazo. Вместо това Starbucks иска да създаде „чаени барове“.  „Искаме да предлагаме неповторими чайове, горещи и студени – аналог на онова, което предлагахме през осемдесетте години на еспресо – баровете си“, казва Шулц. 

Starbucks премахна думата "кафе" от логото си, маркирайки промяна на стратегията си и преориентиране и към други пазари. Освен марката чай Tazo кафе веригата вече притежава и соковете Evolution Fresh, които купи миналата година за 30 млн. долара, и Bay Bread, придобит през тази година за 100 млн. долара. Веригата разполага с около 17 400 обекта по цял свят (10 800 са само в САЩ). Компанията навлезе бързо и на пазара в Китай, като до края на 2014 г. иска да превърне азиатската страна във втория си най-голям пазар. Там веригата планира да има 1500 заведения в 70 китайски града до 2015 г., а експанзията към по-малките градове е оценена като начин за растеж. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:36 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от САЩ виж още

Коментари

Финанси виж още