Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Социални мрежи

Facebook пусна своя конкурент на Clubhouse

Компанията залага и на нови начини за търсене и слушане на подкасти в платформата

Facebook пусна своя конкурент на Clubhouse

Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

Facebook пусна своя аудио услуга, наподобяваща Clubhouse, както и начин за намиране и слушане на подкасти в платформата. С това интернет гигантът прави смела крачка напред към социалните аудио услуги, предава Ройтерс.

Пускането на потенциален конкурент на Clubhouse от Facebook следва експлозивния успех на появилата се по-рано услуга за аудио разговори, достъпна само с покани. Тя преживя бума си по време на блокадите, наложени заради коронавирусната пандемия.

Главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг беше една от знаменитостите от Силициевата долина, които се появиха в приложението. Отскоро то вече е налично и за Android.

Facebook, която твърди, че иска да направи аудиото съществен фактор в своите платформи, се присъединява към Twitter и чат платформата Discord, които вече пуснаха свои решения за разговори на живо. Spotify дебютира своя собствена версия – Greenroom, миналата сряда. Slack, LinkedIn (собственост на Microsoft) и Reddit също работят по сходни продукти.

Още по темата

Публични фигури и някои групи във Facebook в САЩ, ползващи iOS, ще могат да създават стаи за разговори с до 50 говорители и неограничен брой слушатели. Тези потребители също така ще могат да канят хора без „верифициращ знак“ да говорят, посочва Facebook в публикация в блога си. Потребителите на iOS и Android пък могат да слушат разговорите в стаите.

Компанията, която не крие, че иска да привлича повече създатели на съдържание, заяви, че си партнира с публични фигури, включително музиканти, журналисти и спортисти за пускането на новата функция.

Слушателите ще могат да изпращат виртуалната валута от „звезди“ на създателите на стаите за разговори. Зукърбърг твърди, че компанията няма да прибира дял от приходите на създателите до 2023 г.

Редица подбрани подкасти също ще са налични във Facebook за американските слушатели.

Социалната мрежа, която е остро критикувана за това, че не се справя с проблемното съдържание в продуктите си, ще се изправи пред ново предизвикателство – да модерира аудио записи и разговори на живо, включително в затворени групи.

Същевременно компанията работи по проект със Spotify, целящ споделянето и слушане на музика в платформата.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Социални мрежи
Instagram се е притеснявала дали ще задържи тийнейджърите