Главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг обяви, че компанията му работи по аудио функции, чрез които потребителите ще могат да провеждат разговори в реално време с други хора, подобно на Clubhouse, за която по-рано тази година започнаха да говорят мнозина в Силициевата долина, пише CNBC.
Зукърбърг разкри, че Facebook планира да инвестира значителна сума в аудио функции, които ще предложи в следващите години.
„Смятаме, че звукът, разбира се, ще е първокласно средство и в целия този спектър ще бъдат изградени много различни продукти“, коментира Зукърбърг.
Новата функция носи името Live Audio Rooms, а компанията очаква да успее да я пусне за всички в приложението на Facebook и в Messenger това лято, посочва компанията в блога си. Първоначално социалната мрежа ще започне да тества Live Audio Rooms в групи във Facebook.
„Вече имате общности, изградени около интереси, а това да позволим на хората да се съберат и да имат стаи, в които да си говорят, ще бъде нещо много полезно“, коментира основателят на социалната мрежа.
Facebook твърди, че планира да позволи на потребителите да таксуват другите за достъп до техните Live Audio Rooms чрез единично плащане или абонамент. Това ще бъде начин създателите да монетизират тази функция.
Новините не са никак изненадващи. Facebook е известна с това, че редовно копира продуктите на своите конкуренти като Snap, а през февруари в. New York Times писа, че компанията работи по продукт, който да се конкурира с Clubhouse – бързо растящ стартъп от Сан Франциско, който направи популярни стаите за разговори в реално време.
Освен това Зукърбърг обяви предстоящ продукт, наречен Soundbites, кратки аудио записи, като шеги например, които потребителите ще могат да слушат в списъка си с новини. Facebook ще използва алгоритъм, за да определя кои записи да се предлагат на отделните потребители. Компанията ще изгради инструменти за монтаж на звук, които могат да се ползват за създаването на Soundbites.
Същевременно Facebook планира да създаде Audio Creator Fund – фонд, който да плаща на потребителите да създават съдържание за SoundBites. Компанията ще започне тестове на тази функция през следващите няколко месеца.
По думите на Зукърбърг социалната мрежа работи и по функции за подкасти, които ще помогнат на потребителите да откриват и да слушат подкаст предавания в рамките на приложението.
Не на последно място, компанията се е заела с интеграция със Spotify. Тя ще даде шанс на музикантите по-лесно да споделят музиката си в социалната мрежа, а на потребителите – по-лесно да слушат музика в платформата, обяви Зукърбърг. На вътрешно ниво тази интеграция е известна като Project Boombox.


Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни