Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Социални мрежи

Facebook забранява силно манипулирано съдържание в платформата си

Мерките бяха предприети преди изборите в САЩ, но все пак компанията си остави отворена вратичка

Facebook забранява силно манипулирано съдържание в платформата си

Снимка: Архив Ройтерс

Facebook забранява видеата, които са били манипулирани чрез различни инструменти, макар че няма да премахне цялото редактирано съдържание. Това се случва в момент, в който социалната мрежа се опитва да се бори с дезинформацията, без да задушава свободата на словото, пише Wall Street Journal.

Политиката, обявена тази седмица от Моника Бикърт, вицепрезидент по управлението на глобалните политики на Facebook, е най-конкретната стъпка на компанията за борба с разпространението на т.нар. deepfakes в платформата (дълбинен фалшификат).

Става дума за снимки или видео, които са били манипулирани чрез използването на сложни алгоритми за машинно обучение, което прави почти невъзможно различаването на това кое е реално и кое не.

Още по темата

"Въпреки че тези видеа все още са рядкост в интернет, те представляват значително предизвикателство за нашата индустрия и обществото, докато употребата им нараства“, коментира Бикърт в публикация в блога на компанията.

Facebook заяви, че ще премахва или отбелязва подвеждащите видеа, които са били редактирани или манипулирани по начини, които не са очевидни за потребителите. Това ще включва и премахването на видеа, които използват инструменти с изкуствен интелект за промяна на изявления, направени от обекта във видеото, или при наслагване или замяна на съдържание.

Социалните мрежи са все по-критикувани да увеличат натиска за премахване на фалшивото или подвеждащо съдържание от сайтовете си преди американските президентски избори тази година.

Миналата година Google обнови политиките си по отношение на политическата реклама и заяви, че ще забрани използването на deepfakes в политически и други реклами.

През ноември Twitter разкри, че разглежда възможностите за идентифициране на манипулирани снимки, видеа и аудио записи, споделени в платформата ѝ.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Петър Нейков

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Социални мрежи
Бил Гейтс критикува “безполезните тестове" в САЩ