IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Facebook засилва усилията си срещу руски хакери преди изборите в САЩ

Социалната мрежа ще разчита и на изкуствен интелект, за да изкорени злоупотребите

08:55 | 25.07.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Снимка: Ройтерс</p>

Снимка: Ройтерс

Официални представители на най-голямата социална мрежа в света Facebook съобщиха, че компанията използва набор от техники, включително изкуствен интелект, за да се противопостави на руски оперативни лица или други, които използват измамни тактики и фалшива информация, за да манипулират общественото мнение, предава Ройтерс.

Служителите за заявили пред репортери в телефонен брифинг, че очакват да се сблъскат с такива усилия в социалната мрежа преди частичните избори за Конгреса в САЩ през ноември, но отказаха да разкрият дали вече са открили такива операции. 

Facebook е изправена пред остра критика по отношение на начина, по който се справя с политическата пропаганда и дезинформация след изборите в САЩ през 2016 г., които според разузнавателните служби на САЩ са били повлияни от руското правителство, отчасти чрез социалните медии.

Спорът не отслабва въпреки инициативите на Facebook, включително и нов инструмент, който показва всички политически реклами, които се пускат в мрежата, както и нови усилия за проверка на фактите, за да се информират потребителите за очевидни фалшификации.

Компанията обаче повтори, че няма да заличи публикации, просто защото са фалшиви. Главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг поднесе сериозна изненада през миналата седмица, когато в интервю за онлайн изданието Re/Code обяви, че Facebook няма да трие публикации на хора, които отричат Холокоста, защото те имат право на глас.

Впоследствие добави, че според него Facebook не трябва да трие съдържание, защото не е фактологично коректно. Зукърбърг смята, че трябва да се трие само съдържание, което създава риск реално да нарани някого.

„Нашата цел в борбата с фалшивите новини не е да забраним на някого да каже нещо невярно, а да спрем разпространението на фалшиви новини и подвеждаща информация да се разпространяват сред нашите услуги. Ако нещо се разпространява и то бъде определено като фалшиво от проверяващите фактите, ще загуби голяма част от дистрибуцията си в News Feed. Разбира се, ако публикация прекрачва границите и призовава към насилие или омраза срещу определена група, тази публикация ще бъде премахната. Това са доста трудни за решаване проблеми, но смятам, че най-добрият начин да се борим с лошата реч е чрез добра реч", казва Зукърбърг.

Брифингът във вторник, в който се е включил и Натаниел Глейхър, ръководител на киберсигурността, и Теса Лионс, мениджър на "news feed" на Facebook, се случва малко преди публикуването на вътрешнофирмена бележка на напускащия Facebook директор по  сигурността Алекс Стамос.

Бележката на Стамос, написана през март, след като той заяви, че ще напусне компанията, призова колегите си да обръщат внимание на обратна информация за "страховитите" характеристики, да събират по-малко данни и да "отдават по-малко внимание на краткосрочния растеж и приходите". Той също така призова лидерите на компанията да "избират страна, когато са налице ясни морални или хуманитарни въпроси".

Стамос публикува бележката си във вътрешен за Facebook сайт, но Buzzfeed News успява да се сдобие с текста и да го препубликува.

Стамос заявява, че компанията трябва да бъде по-отворена в начина, по който управлява съдържанието в своята мрежа, която се превърна в основна среда за политическа активност в много страни по света. Информационният брифинг във вторник е част от усилията на компанията в тази посока.

Лионс пояснява, че компанията е постигнала напредък по отношение на своя процес за проверката на фактите, с който се етикетира невярна информация. След като една статия е означена като невярна, потребителите се предупреждават, преди да я споделят, а последващото ѝ разпространение пада с 80%, казва Лионс.

Публикациите от сайтове, които често разпространяват невярна информация, се класират по-ниско в нюзфийда, който определя какво вижда всеки потребител, но не биват напълно премахнати.

Глейхър заяви, че онези, които съзнателно насърчават дезинформация, често използват фалшиви акаунти, за да разширят съдържанието си или да заобиколят стандартите на общността, които са основание за премахване на публикации или цели страници.

Той поясни, че компанията ще използва вид изкуствен интелект, познат като машинно обучение, като част от усилията си да изкорени злоупотребите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:51 | 03.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още