Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Телекомуникации

Vivacom отчете успешна 2018 г. и добър старт на 2019 г.

Компанията обяви, че в момента не води преговори за потенциална смяна на собствеността си

Vivacom отчете успешна 2018 г. и добър старт на 2019 г.

Снимка: Олег Попов, Investor Media Group

Телекомуникационният оператор Vivacom отчете успешна 2018 г. и първо тримесечие на 2019 г., давайки заявка за продължаващи инвестиции в сектора. 

Общите приходи на Vivacom за 2018 г. са достигнали 948 млн. лева, или с 6,6% повече спрямо година по-рано, благодарение на постоянния ръст на приходите от мобилни, платени телевизионни услуги и фиксирани широколентови услуги, сочи интегрираният годишен отчет на компанията.

Печалбата преди лихви, данъци и амортизации (коригираната EBITDA) е 259,8 млн. лева за 2018 г., при 318,9 млн. лева за 2017 г., а нетната печлаба (след прилагане на новите счетоводни стандарти) се радва на 79,6% ръст до 127,7 млн. лева спрямо 71,7 млн. лева година по-рано.

От Vivacom твърдят, че са инвестирали около 20% от приходите си през 2018 г. Капиталовите разходи на телекома за този период са достигнали 187,5 млн. лева, или с 3,6% повече спрямо 2017 г., когато сумата беше 181 млн. лева.

Още по темата
“Подобрихме резултатите си. Разширихме своите услуги и ги предложихме на повече клиенти, съответно имаме ръст и на разходите, и на инвестициите”, коментира главният финансов директор на Vivacom Асен Великов.

Общият брой на абонатите на фиксираните гласови услуги се е свил с 14,5 на сто до 689 хил. през миналата година. От Vivacom посочват, че това се дължи на силната ценова конкуренция в сегмента, а този тип услуги се предлагат по-евтино в пакет с мобилни или други услуги.

При фиксираните широколентови услуги Vivacom посочва, че има 27% пазарен дял, а общият брой на абонатите е нараснал с 2,8% през 2018 г. до 444 хил.

Броят на абонатите на мобилни услуги от Vivacom към края на 2018 г. е достигнал 3,07 млн. Тук обаче от компанията отчитат спад с 2% спрямо 2017 г., като по брой абонати се нареждат на трето място у нас. Пазарният дял по приходи обаче е 30%. В момента 89% от клиентската база е с абонамент.

При платените телевизионни услуги от Vivacom отчитат 4,8% ръст до 468 хил. абонати за 2018 г.

През 2018 г. общо 615 населени места у нас са имали 4,5G или LTE Advanced услуга от Vivacom, а покритите с оптична мрежа домакинства в общо 25 града са достигнали 1 182 000.

За първото тримесечие на тази година Vivacom отново се радва на добри финансови показатели. Общите приходи са се покачили с 5,5% до 235,2 млн. лева, а коригираната EBITDA - с 30,5% до 112,5 млн. лева.

Ако се изключат ефектите, свързани с новите счетоводни практики, ръстът в случая е около 12-13%, т.е. в рамките на обичайното, уточни още финансовият директор.

При нетната печалба се наблюдава ръст до 38,3 млн. лева, а капиталовите разходи са скочили с 9,7%.

В отговор на появилите се спекулации, че Vivacom ще смени собственика си, главният изпълнителен директор Атанас Добрев заяви, че “в момента компанията не говори с потенциални инвеститори”. По думите му евентуална продажба или смяна на собственика не би повлияла на бизнеса, а потенциалният интерес показва доброто му развитие.

По думите му телекомът може да вземе по-малки заеми тази година, но големи, в смисъла на рефинансиране и раздаване на нови облигации, не са планирани за 2019 г.

От компанията тази година честват 10 години от раждането на бранда Vivacom. За следващите години стратегическите проекти и посоки за развитие на телекома ще са свързани с дигитализацията на процесите и услугите, LTE Advanced, умните градове, 5G мрежата, Vivacom Tech Hall, регионалния грант на Vivacom, както и проектът Образование 4.0.

“Надявам се проектите ни за умни градове да излязат от пилотната си фаза, а Vivacom Tech Hall да привлече малки компании и стартъпи, които да тестват как услугите им ще работят с 5G”, коментира Атанас Добрев.

Той вярва, че след 3-4 години по-голямата част от операциите, които клиентите извършват с Vivacom, ще се случва онлайн. 

По статията работиха: автор Елена Кирилова, редактор Елена Кирилова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Телекомуникации
Графика на деня: Къде вече се усеща въздействието на 5G