IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Facebook планира изскачащи известия за поверителност на цял екран

Социалната мрежа ще тества собствения си подход от понеделник с някои потребители

10:18 | 02.02.21 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Снимка: Bloomberg LP</p>

Снимка: Bloomberg LP

Facebook Inc. планира да пусне изскачаща подкана в приложението, насочена към обучението на потребителите за обработката на техните данни. Компанията води борба с Apple Inc. по отношение на новите промени в поверителността, които ще изискват съгласието на потребителите за проследяване на поведението им и ще усложнят таргетирането на реклами, пише The Wall Street Journal.

В опит да предвиди предстоящите промени на Apple в защитата на данните, Facebook се обръща директно към потребителите. Компанията възнамерява да призове потребителите на Apple да разрешат събирането на техните данни в различни приложения и уеб услуги. Затова те ще видят информационно известие на цял екран, както обяви в понеделник онлайн мрежата.

Известието ще поиска от потребителите разрешение за използване на данни, събрани от уебсайтове и приложения на трети страни, като в същото време ще описва как се използват определени данни, например, за персонализиране на тяхното преживяване. Съобщението ще е свързано с подкана на Apple във връзка с новата му политика за поверителност, която се очаква да бъде пусната през следващите няколко месеца.

Facebook планира да тества изскачащото известие с някои потребители от понеделник, преди официално да го стартира, когато бъде пуснат и новият инструмент за поверителност на Apple.

„Хората заслужават допълнителния контекст и Apple заяви, че предоставянето на допълнително познание е разрешено“, заяви Facebook в понеделник. Компанията отбеляза, че съгласието с подканата няма да доведе до събирането на нови типове данни, а потребителите, които отказват, пак ще виждат реклами, макар и по-малко подходящи. Подканата на Apple в крайна сметка ще бъде решаващият инструмент за това как ще се проследява поведението на потребителите в приложенията.

Facebook и Apple се борят от месеци на няколко фронта и напоследък стават все по-ожесточени в критиките си.

Съгласно новите промени в поверителността на Apple, които ще бъдат пуснати в нова актуализация на софтуера, много приложения ще започнат да питат потребителите дали искат, или не тяхното поведение в мрежата да се проследява за целите на персонализираните реклами. Facebook, която разчита на подобно проследяване, за да засили рекламния си бизнес, заяви, че новите правила ще навредят на малкия бизнес. Актуализацията е противоречива сред по-широката рекламна индустрия, въпреки че Apple заяви, че промените няма да забраняват проследяването, но ще изискват от производителите на приложения да получат разрешение на потребителите за това.

Докато разговаряше дистанционно по време на Европейската конференция за защита на личните данни през миналата седмица, изпълнителният директор на Apple Тим Кук осъди онова, което нарече „теория на технологията“, изградена върху ангажираност и алгоритми, които помагат за разпространението на теории за дезинформация и конспирация с цел събиране на потребителски данни за реклама.

Макар и да не назова директно Facebook, той каза, че бизнесът, изграден върху подвеждането на потребителите и експлоатацията на данни, „не заслужава нашата похвала - заслужава реформа“. Той спомена и за „разклонена екосистема“ на корпорации и дилъри на данни, както и на тези, които разпространяват фалшиви новини и сеят раздори.

Кук направи своя коментар, след като главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг разкритикува Apple по време на конференцията за отчитане на приходите на компанията ден по-рано и посочи производителя на iPhone като един от най-големите ѝ три конкуренти, заявявайки, че Apple е направила заблуждаващи твърдения относно поверителността на потребителите. Facebook, която очаква Apple да пусне новата си политика за поверителност през текущото тримесечие, заяви, че очаква промените да се отразят на ефективността на рекламата.

Битката за проследяването на приложения се случва, докато Facebook продължава да разширява рекламните си цели, като същевременно се сблъсква с големи регулаторни пречки.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:36 | 13.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още