Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Zoom

Новата стратегия на ирландското уиски се насочва към луксозния сегмент

Водени от Jameson Irish Whiskey, производителите представят висококачествени предложения, за да си придадат нов луксозен имидж

Новата стратегия на ирландското уиски се насочва към луксозния сегмент

Снимка: pixabay.com

Производителите на шотландско уиски от бреговете на остров Айлей до тези на река Спей са си спечелили отдадени последователи с предложения, които подчертават характера на съставките в напитките, уличавайки по този начин четири пъти продажбите си до над 5 млрд. долара през последните три десетилетия.

Дестилиращите компании от другата страна на Ирландско море обаче изостават, предлагайки предимно блендид варианти – например Johnnie Walker, вместо ексклузивни сингъл малц уиската, коментира Bloomberg.

Водени от Jameson Irish Whiskey, производителите представиха висококачествени предложения, за да си придадат ексклузивната аура, излъскала имиджа на шотландското уиски. Jameson, която държи 70% от глобалния пазар на ирландско уиски с продажби за 730 млн. долара за 2016 г., миналата пролет отново отвори историческата си спиртна фабрика в Дъблин след ремонт за 11 млн. евро.

Макар че фабриката не е произвеждала уиски от 1971 г., туристите там могат да опитат от различни видове и да посетят класове, в които да се научат как да съчетават уиски с шери или правилния начин за добавяне на настъргана лимонена кора в коктейла.

Под полилеите, направени от бутилки Jameson, те дегустират продуктите на компанията и гледат през стъкления под към избите, където уискито някога е отлежавало. Jameson привлича успеха си с „много достъпен, последователен вид уиски“, казва Жан-Кристоф Котюр, главен изпълнителен директор на Irish Distillers, компанията майка на Jameson и подразделението за уиски на френската Pernod Ricard.

Това, което трябва да направим в момента, е да минем на следващото ниво“, казва още той.

Още по темата

Прогнозите на Irish Whiskey Association сочат, че пазарът ще нарасне 4 пъти до 2030 г., а Jameson се конкурира с редица съперници. Diageo – най-голямата алкохолна компания в света и собственик на бирата Guinness, през януари представи уиски, наречено Roe & Co, след като продаде бранда Bushmills на специалиста в текилата Jose Cuervo две години по-рано.

През септември Brown-Forman, собственик на Jack Daniel’s, започна да продава Slane Irish Whiskey, произвеждано в партньорство с фамилията, собственика на замъка Slane. Повече от дузина по-малки групи също имат разрешение да произвеждат алкохол, казва Irish Whiskey Association.

При зашеметяващия успех на Jameson луксозното ирландско уиски някак бе пренебрегнат“, казва Тревър Стърлинг, анализатор в Sanford C. Bernstein & Co. и допълва:  “Малко повече конкуренция може да ги стимулира“.

Отговорът на Jameson се намира на три часа път от Дъблин в Мидълтън – град от 12 хил. души в Корк, който е центърът за производство на алкохол в Ирландия от два века. В комплекса от каменни сгради, разположени на около 690 дка, от следващата година Jameson планира да отвори т.нар. Храм (The Temple), където ще продава и ще съхранява стотици бъчви, пълни с уиски, създадено за индивидуалните вкусове. 200-литрово специално създадена бъчва ще се продава средно за 90 хил. евро, а компанията казва, че цената може да достигне 400 хил. евро в зависимост от видовете уиски в микса.

Браян Нейшън, водещият дестилатор в комплекса, казва, че ще работи с клиентите, за да създава уникална за тях смеска, отбелязвайки, че ароматите ще се развиват, след като комбинацията бива излята в дървените бъчви, преди ползвани за вино, шери или бърбън. „Една от красотите на дъба е, че никой не разбира напълно как зрее, което носи още малко магия и мистерия при правенето на уиски“, казва Нейшън.

Irish Distillers притежава половин дузина други брандове уиски, всяко насочено към определена ниша. Redbreast е луксозна марка с 12-, 15- и 21-годишни версии. Green Spot предлага вариант, отлежавал в бъчви от шери от винарна в Бордо. Method & Madness включва 31-годишен сингъл малц, който струва около 1800 долара бутилката.

А за да засили имиджа на Jameson на глобално ниво, компанията се обединява с крафт пивоварни в цял свят, за да създава местни варианти, които нарича Caskmates – уиски, отлежало в бъчви, преди използвани от пивоварните за бири. Jameson отчита „двуцифрен или трицифрен растеж“ в над 70 години миналата година, казва Котюр. „Най-голямото ми предизвикателство е да гарантираме, че тази инерция ще продължи“.

По статията работиха: Виктория Тошкова, редактор Деляна Петкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Zoom
Стриймингът на живо е най-голямата надежда на музикалната индустрия