Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Zoom

Стриймингът спаси музикалната индустрия във времената на Covid

Индустрията е отбелязала 7,4% през 2020 г., сочи годишният доклад на Международната федерация

Стриймингът спаси музикалната индустрия във времената на Covid

Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

Глобалната музикална индустрия е нараснала със 7,4% през 2020 г., отбелязвайки шестата си поредна година на растеж. Това сочи новият годишен доклад на Международната федерация на звукозаписната индустрия (IFPI). Според него общите приходи за 2020 г. са достигнали 21,6 млрд. долара.

Графика: IFPI

Както през преходните няколко години, двигател на този растеж е стриймингът, и най-вече платените абонаменти за стрийминг услуги, които са се увеличили с 18,5%. Така към края на 2020 г. общият брой на потребителите, плащащи абонаменти за музика, е достигнал 443 млн.

Общият стрийминг (включително този с абонаменти и този с реклами) е нараснал с 19,9% до 13,4 млрд. долара, което се равнява на 62,1% от общите приходи от звукозаписи.

Скокът на приходите от стрийминга е компенсирал спада на приходите от други формати, в това число тези от продажбите на музика на физически носители, които са се свили с 4,7%, и приходите от права за изпълнения, които са спаднали с 10,1% - най-вече в резултат на пандемията на Covid-19. Според IFPI продължава насочването от модел за притежание на музика към модел за достъп до такава.

Графика: IFPI

На дигиталните сваляния вече се падат по-малко от 6% от глобалните музикални приходи (1,2 млрд. долара). И през 2020 г. е имало значително разминаване в представянето на различните физически носители. Приходите от компактдискове са се сринали с 11,9 на сто, но продажбите на плочи са продължили възхода си. За тях годината е била особено добра, а приходите от този сегмент са нараснали с 23,5%, в сравнение с 6,1% през 2019 г.

Работата и инвестициите на звукозаписните компании са помогнали за полагането на основи на една преди всичко дигитална индустрия, която доказа устойчивостта си към необичайните обстоятелства през 2020 г., посочва докладът. Според него, в годината, в която Covid-19 нанесе удар на изпълненията на живо, звукозаписните компании са имали задачата да помагат на изпълнителите по света да запазят доходите си, да запазят връзката си с феновете и да продължат кариерния си път.

Още по темата: Zoom музикална индустрия IFPI

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
0
 
1
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Работата и инвестициите на звукозаписните компании са помогнали за полагането на основи на една преди всичко дигитална индустрия...
---
само да попитам списвача на тоя бълвоч... музика на компакт диск ква е ако не е дигитална ? ... или на български - цифрова.
Па не мога да си спомня и една платформа дето е собственост на звукозаписна компания, ама карай .... сигурно има!

Още от Zoom
Защо малък италиански остров ще се възползва най-много от отварянето на туризма?