IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Billa планира да открие 58 нови магазина в България до края на 2018 г.

Целта ни е скъсяване на дистанцията с Kaufland, заяви управителят на Billa България Бойко Сачански

12:58 | 23.09.15 г. 18
<p>
	<em>Бойко Сачански. Снимка: Investor.bg</em></p>

Бойко Сачански. Снимка: Investor.bg

Billa планира да достигне 150 магазина в България в следващите 3 години, считано от следващата, заяви Бойко Сачански, управител на Billa България, на пресконференция днес по повод 15 години от откриването на първия магазин на веригата в България.

В момента Billa има 92 магазина, като в посоченото увеличение до 150 магазина до 2018 г. влизат и магазините на Penny, които веригата ще приобщи.

Експанзията на Billa ще бъда насочена към София, Варна, Пловдив и Бургас. Към момента веригата има 31 магазина в София, както и магазини в повечето средни и дори в малки градове.

„За нас е предизвикателство да скъсим дистанцията с Kaufland. С откриването на новите магазини и със доброто развитие на старите магазини действително ще скъсим тази дистанция. Официалните данни на компаниите се публикуват ежегодно и ще следите дали тази дистанция се скъсява“, коментира Сачански.

На пресконференцията стана ясно още, че след печалба през 2009 и 2010 г. компанията е на загуба за 2011 г., 2012 г. и 2013 г. поради силната конкуренция в сектора и кризата в България. За 2014 г. е отчетена загуба на неконсолидирана база, но на консолидирана е записана първата печалба у нас след 2010 г.

Делът на собствените марки Clever и Billa е над 10% в общите продажби, като има планове за разрастване, включително с две нови собствени марки, сред които Billa Premium, до края на годината.

Делът на българското производство в продажбите е до 90% при плодовете и зеленчуците в някои летни седмици, включително от над 100-те Billa градини. Като цяло над 70% от оборота е от българско производство.

Средната покупка в магазините на веригата е 12 лв.

Billa е първата международна верига супермаркети на българския пазар, навлязла през 2000 г. с откриването на първия си магазин на 5 октомври в София. Компанията е част от германската REWE Gruppe, един от европейските лидери в търговията и туризма. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:11 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

8
rate up comment 7 rate down comment 1
SS-23
преди 8 години
Пазарувал съм и в Била, но .. пак се връщам към Кауфланд. :)))Кауфланд фактически се превърнаха в комплексен магазин, в който има освен много богат асортимент на ниска цена, но и стоки за домашна употреба, вкл. канцеларски материали, електроника, дрехи и др. това ги прави много удобни - с едно влизане може да купиш "всичко за дома"."Била" имат само храна, при това асортимента е по-беден и цените по-високи. Няма какво да се лъжем - в крайна сметка цената решава, независимо от дохода!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 8 rate down comment 2
misanthrope
преди 8 години
Абе пич, поне според мен, човека е много по-навътре в пазара от теб, така че не му давай акъл. Всичко, което е написал е ТОЧНО така. Магазините за бедни са Пени и Т-Маркет. Като цяло това не значи, че стоките са лоши, а по-скоро избора е по-малък, подреждането, обслужването.... казват им дискаунтъри.Следващото ниво са Лидл, Кауфланд, Карфур.. някъде между дискаунтъри и премиум. Към премиум бих сложил Била, Пикадили, Фантастико. Разбирасе всеки е малко над другия и малко под друг... и така.Като цяло, Лидл са доста агресивни, имат НЯКОИ наистина много качествени неща и според мен стоят добре.Била наистина не знаят къде са. Слабо се рекламират, по избор и подреждане са премиум, по качество са по-скоро под премиума, по обслужване - също... И спрете да ми говорите как е на "запад" че вече е смешно. Вече достатъчно много хора са ходили "на запад" и са пазарували от пакистанци в Лондон и Барселона, от араби в Париж и Мюнхен
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 11 rate down comment 4
s3
преди 8 години
Ами в Лидл обикновено са качествени вносните стоки, не казвам че са върха, но определено са по-добре от българските *** дето ги бълват местните производители защото държавата ни не оказва никакъв контрол върху храните у нас. Обикновено можеш да си напазаруваш добри основни стоки, като салам, сирене, замразени храни, мляко, хляб и други основни. Че асортимента е беден не отричам, но за какво ти е огромен асортимент, ако масово в него нещата са ***?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 3 rate down comment 4
lyusien
преди 8 години
Прекрасно В Билла има по качествени стоки от Кауфланд и обслужването е на ниво Подобрете бонусите В Сливен магазина на Пени може да стане много оборотен магазин на Билла Има прекрасно място и достатъчно паркоместа Там където има възможност купете бензиностанции близо до Билла и ги направете с марката Билла Зареждаите ги с качествено гориво на О М В и не лъжете клиентите Може да се правят прекрасни дискаунти и бонуси както на хранителни стоки така и горива продавани с марката билла Основните обороти в в следващите години в България ще бъдат храните и горивата Трябва само по голяма инициатива и креативно мислене Главно на този човек на снимката
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 13 rate down comment 11
alphaomega
преди 8 години
Абе пич, какво качество в Лидъл сънуваш бе? Точно там са най-големите ***. Затова е и по-евтино(или поне така изглежда). Кауфланд и Била са малко по-добре като качество, ама и там си е мизерия като цяло. В цяла западна Европа това са магазините за бедни. Специално в Лидъл сигурно 80% от клиентите са бедни емигранти, социално слаби и клошари. А българина си мисли едва ли не че тези магазини са лукс......
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 12 rate down comment 5
s3
преди 8 години
Била изцяло омешаха стратегиите си. Първо тръгнаха добре, предлагаха сравнително по-качествени стоки, с добра топла витрина, и идея по-високи цени. Сравнително точно таргетиране на пазара. Последните 3-4г. обаче тотално омазаха положението като се насочиха към по-ниския сегмент, целят се в пазара на Кауфланд, обаче не се получава, в магазините им настана мизерия, от време на време постягат, после пак мизерия.А Лидл са съвсем друг сегмент, най-общо казано евтино и качествено, предимно вносно. Вярно, нямат огромен асортимент, по-ограничени са, но са идеални за хората които не държат на количеството, а наблягат повече на качеството.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 10 rate down comment 2
Rumen_
преди 8 години
Защо Кауфланд да се боят от Лидл, като собствениците са едни и същи?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 17 rate down comment 4
misanthrope
преди 8 години
Маскира се, че Пени ще стане Била. Провала в дискаунтърите се цели да се представи позитивно, като разширяване на Била.А всъщност, Лидл е този, от който трябва да се боят не Кауфланд
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още