IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Спорна принудителна мярка спря над 300 камиона от движение

Превозвачи настояват изпълнителната власт да вземе отношение по казуса

10:43 | 31.08.17 г.
Спорна принудителна мярка спря над 300 камиона от движение

Над 300 камиона са спрени от движение за по три месеца в периода от януари до август, защото шофьорите им са нарушили забрана за преминаване през участък в ремонт. Казусът е породен от поправките в Закона за движение по пътищата, приети в 43-тото Народно събрание.

Пред Bulgaria ON AIR Христо Христов, който е собственик на транспортна компания, сподели, че недоумява защо при положение, че шофьорите на автомобилите са нарушили правилника, фирмата превозвач трябва да бъде санкционирана. За пример той даде преминаване през Хаинбоаз на негов шофьор, който не е спазил правилата, но наказанието се отнася и до камиона.

"Практически трудно можем да поемем отговорност за действията на хората. Всеки български гражданин трябва да спазва законите на държавата, независимо дали ги е прочел или не", категоричен бе той.

Христов посочи, че приходите на един автомобил за международен транспорт са 20 хил. лева на месец, като загубите се изчисляват на около 15 хил. лева заради лизинга и възнаграждението на служителите, защото "фирмата продължава да плаща заплати, независимо че камионът не е в движение".

Председателят на Транспортната комисия в 43-тото Народно събрание Настимир Ананиев от своя страна подчерта, че промените в текста са въведени през 2016 г. и гласят, че транспортната фирма трябва да направи всичко необходимо да инструктира своите служители, като идеята за наказанието е изобщо да не се допускат подобни нарушения.

Според него казусът е в ръцете на изпълнителната власт.

Той посочи, че Пътна полиция и транспортният министър трябва да вземат отношение как се интепретира и се прилага тази принудителна административна мярка.

Ананиев е на мнение, че в нея вероятно има и корупционен момент, защото допуска изнудване от страна на пътните полицаи.

"Спирането на тези камиони не е удар срещу собствениците на компаниите, това е удар срещу транспорта и икономиката на България", отсече експертът по пътна безопасност и бивш директор на КАТ Алекси Стратиев.

Той подчерта, че поправките в Закона са пълно безумие, тъй като няма никаква алтернатива да бъде доказано, че фирмата не носи вина за нарушенията на шофьорите.

Защо полицията не признава инструкциите на фирмите? Отварят ли врата за корупцията санкциите срещу превозвачите? Кога ще вземе отношение към проблема изпълнителната власт в лицето на Пътна полиция? Вижте повече във видеото!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:13 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Bloomberg TV виж още

Коментари

Финанси виж още