IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Спиди бележи ръст на превозените пратки, приходите и печалбата

През деветмесечието приходите от чужбина скачат с 581% до 31,2 млн. лв., а на вътрешния пазар - с 12% на годишна база до 52,8 млн. лв.

10:06 | 03.11.15 г.
Автор - снимка
Създател
Спиди бележи ръст на превозените пратки, приходите и печалбата

През деветмесечието на 2015 г. нетната печалба на Спиди АД расте с 50,5% на годишна неконсолидирана база след близо 14% ръст на приходите от куриерски услуги и с 21,9% на консолидирана база, показват финансовите отчети на куриерската компания, публикувани чрез БФБ-София.

Неконсолидираният положителен финансов резултат е в размер на 10,362 млн. лв. спрямо 6,886 млн. лв. в края на септември 2014 г. Консолидираната нетна печалба пък възлиза на 7,361 млн. лв. спрямо 6,039 млн. лв., колкото бе през периода януари-септември миналата година.

Приходите от куриерски услуги на Спиди нарастват с 13,6% на годишна база до 58,7 млн. лв. Приходите от дивиденти пък са за 2,745 млн. лв., или с 96,5% повече спрямо деветмесечието на 2014 г., става ясно от неконсолидирания отчет на куриерската компания.

От междинния доклад за дейността, който придружава финансовите отчети, става ясно, че през периода 81,7% от общите неконсолидирани приходи са реализирани на вътрешния пазар при 86,6% в края на септември 2014 г., а делът на приходите от чужбина нараства от 8,4% на 9,2%. Само приходите от вътрешния пазар се равняват на 52,764 млн. лв., което е с 12% повече, а от външните пазари – 5,911 млн. лв., което е с 29,1% повече на годишна база.

Броят на превозените пратки се покачва с 14,6% на годишна неконсолидирана база до 9 717 броя от 8 480. На консолидирана основа ръстът е от 68% до 14 245 броя.

На консолидирана основа приходите от куриерски услуги са за общо 83,945 млн. лв., което е с 62,5% повече спрямо деветмесечието на 2015 г. Тук приходите от чужбина скачат с 581,2% до 31,181 млн. лв. от 4,577 млн. лв. преди година. Делът им в общите консолидирани приходи е вече 34,35% от 8,38%. В резултат делът на приходите от вътрешния пазар на консолидирана основа намалява до 58,12% от 86,18% преди година.

Резкият скок на приходите от външния пазар се дължи на придобиването на Dynamic Parcel Distribution (DPD) Румъния през 2014 г. Дъщерната компания на Спиди в северната ни съседка има различен профил, като фокусът е върху В2С услугите и международните доставки. Чрез сделката българската компания започна активно да развива присъствието си на румънския пазар, като разширява гамата от предлаганите услуги и логистичната мрежа. 

„Инвестициите и значително високата динамика на пазара на куриерски услуги в Румъния водят до растеж, надхвърлящ този на местния пазар“, гласи междинният доклад за дейността на Спиди.

Неконсолидираните разходи на Спиди намаляват по всички направления с изключение на разходите за възнаграждения. През деветмесечието на 2015 г. разходите за материали и консумативи спадат с 10,7% на годишна неконсолидирана база до 4,3 млн. лв. От тях разходите за горива са с 12,2% по-ниски спрямо септември 2014 г. до 2,421 млн. лв. Разходите за авточасти и материали по доставки също се понижават.

Разходите за външни услуги са надолу с 11,4% на годишна неконсолидирана база до 28,864 млн. лв. Най-голям дял от тях са разходите за подизпълнители, но и те са по-ниски – с 15,3% на годишна база до 23,06 млн. лв. На консолидирана основа разходите за външни услуги отчитат почти двоен ръст до 49,2 млн. лв. заради използването на външни подизпълнители за извършването на логистични дейности и в Румъния

Разходите за персонал се повишават от 5,4 млн. лв. в края на септември 2014 г. до 12,829 млн. лв. в края на септември 2015 г. Само разходите за възнаграждения са със 135% повече до 10,62 млн. лв., сочи неконсолидираният отчет.

В края на септември 2015 г. задълженията към банки са за 6,48 млн. лв. при 5,71 млн. лв. Спиди взе два заема от УниКредит Булбанк, за да финансира покупката на дяловете в DPD Румъния и Геопост България ЕООД и за да покрие до 50% от разходите за закупуване на оборудване.

Към 30 септември 2015 г. Спиди АД притежава 10% от капитала на Спиди ЕООД, Геопост България ЕООД и DPD Румъния АД. Инвестициите в дъщерните предприятия се оценяват на 26,447 млн. лв.

В края на отчетния период основни акционери в Спиди АД са Спиди Груп АД с 66,42% от капитала, GeoPost SA, France с 25%, а други физически и юридически лица държат 8,58% от капитала.

От началото на годината акциите на Спиди поскъпват с 20,83% до 36 лв. за брой. Пазарната капитализация е 192,093 млн. лв. Разпределен е и брутен дивидент в размер на 1,05 лв. на ценна книга.

Свързани компании:

Спиди АД(SPDY)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:01 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още