IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Yahoo планира да отдели акциите си от Alibaba в отделно дружество

Компанията отчита слаби резултати от основния си бизнес, свързан с реклама

11:06 | 28.01.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Мариса Майер. <em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Мариса Майер. Снимка: архив Ройтерс

Yahoo разкри своя нов план да отдели в дъщерно дружество своите близо 40 млрд. долара от участието си в Alibaba Group Holding, без да плаща данъци. Този ход ще спечели на главния изпълнителен директор Мариса Майер повече време в компанията въпреки продължаващия спад в основния бизнес, свързан с онлайн рекламата, пише Wall Street Journal.

Инвеститорите очакваха да чуят какви са плановете на Yahoo за печелене от активите на азиатската компания, като същевременно избегне данъчното облагане за милиарди долари. Делът на американския ветеран в китайската компания се оценява на около 40 млрд. долара, а пазарната капитализация на Yahoo е от около 47 млрд. доларa.

Отделянето се очаква да се случи през четвъртото тримесечие на 2015 г. След него Yahoo ще продължи да развива своя основен бизнес. 

Новата компания ще притежава всичките акции на Yahoo от Alibaba, заяви американският гигант.

В интервю главният изпълнителен директор Мариса Майер твърди, че е взела решението за този ход през миналия август, след като е разгледала редица възможности за алтернативно структуриране, така че да започне да печели от акциите на Alibaba.

Инвеститорите приветстваха новината, изпращайки акциите на Yahoo с 5,8% нагоре по време на следборсовата търговия. Плановете ще спестят на Yahoo милиарди долари данъци, но отделянето ще накара повече инвеститори да се фокусират върху основния бизнес на Yahoo, свързан с реклама, който продължава да отбелязва лоши резултати.

Във вторник Yahoo заяви, че приходите ѝ за четвъртото тримесечие, без комисионните, платени на партньорите, са спаднали с 2% до 1,18 млрд. долара. С това ветеранът не успя да отговори на очакванията на анализаторите.

Резултатите на компанията са засегнати от по-ниските приходи от дисплейна реклама, които отчитат спад вече девет поредни тримесечия.

Майер не успя да се справи с всички тревоги, изразени миналата година от инвеститора Starboard Value, който призова за мерки за намаляване на разходите и потенциално сливане с AOL.

Yahoo отчете, че приходите от дисплейна реклама през четвъртото тримесечие са спаднали с 5% до 464 млн. долара. Тъй като приходите от десктоп реклама продължават да намаляват, Yahoo планира да се справи с този проблем, като инвестира в нови бизнеси, включително в мобилни и социални услуги, видео и други реклами.

Тези операции донесоха 1,1 млрд. долара приходи на Yahoo през тримесечието и са най-бързо развиващата се част от компанията, твърди Майер. По думите ѝ те могат да се превърнат в едни от най-бързо развиващите се стартиращи компании в света.

Майер разкри, че Yahoo ще разгледа възможностите за по-големи придобивания в тези области.

Компанията, която за първи път отчете приходи от мобилния си бизнес през миналото тримесечие, заяви, че през четвъртото тримесечие те са нараснали с 23% до 254 млн. долара.

През тази година Yahoo се надява да увеличи тези продажби чрез мрежата си за мобилна реклама, която придоби миналата година с купуването на Flurry. Flurry е специализирана в оценката на данни от приложения за маркетингови цели и може да следи дейността в повече от 540 000 приложения.

Като цяло Yahoo е продала със 17% повече дисплейни реклами през тримесечието, но цените на тези реклами се свиват с 20 на сто, което доведе до по-лоши крайни резултати.

Майер обяви, че в момента обсъжда сегашното партньорство на Yahoo с Microsoft. Ветеранът планира да сключи ново, така че да се превърне в основна търсачка в браузъра Safari на Apple, който е включен в iPhone и iPad.

Приходите от търсачката, без разходите за трафик, запазиха нивото си от 462 млн. долара. Платените кликове са се увеличили с 10 на сто, а цената на кликване е скочила със 7%.

Като цяло печалбата на Yahoo се е свила до 166 млн. долара, или 17 цента на акция, от 348 млн. долара, или 33 цента на акция, спрямо година по-рано.  

Повече по темата вижте във видеото на Bloomberg.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:45 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още