"Замръзналото кралство" - магията, която възроди Disney

Анимационният блокбъстър вече е събрал 712,3 млн. долара в световен мащаб

"Замръзналото кралство" - магията, която възроди Disney

Илюстрация: Disney

Когато Мелинда Уид води дъщеря си Зоуи да гледа „Замръзналото кралство“ за втори път през януари, тя е изправена пред истинско предизвикателство – как да убеди четиригодишното дете да спре да пее песничките от филма с цяло гърло в киното.

Анимационният мюзикъл на Walt Disney се оказа изненадващ блокбъстър. Въпреки че беше пуснат точно преди Деня на благодарността, той успя да победи дузина нови конкуренти и да се превърне в най-успешния филм в рамките на ваканционния период. Преди седмица продукцията постигна и редкия успех да остане за шеста поредна седмица на върха на боксофиса в САЩ.

Още по темата

През последния уикенд лентата достигна печалби от 317,7 млн. долара и надмина „Цар Лъв“, превръщайки се в най-печелившия филм на Disney за всички времена, без да се отчитат инфлацията и повторните издания.

В международен план „Замръзналото кралство“ събра 712,3 млн. долара, а филмът все още не е имал премиера на някои от основните пазари, включително Китай.

На 12-и януари лентата спечели „Златен глобус“ за най-добра анимация, което подсказа, че е сериозен претендент и за „Оскарите“, съобщава Wall Street Journal.

Както госпожа Уид може да гарантира, популярността на филма доведе и до доста успешни съпътстващи дейности, които често са истински двигател за печалбите на Disney. Четиригодишното ѝ момиченце има рокли, като тези на двете принцеси от филма и освен това щастливо припява на диск със саундтрака на лентата.

“Слушаме саундтрака всеки ден, по няколко пъти дори“, коментира майката.

В началото на януари албумът беше номер едно в класацията Billboard топ 200 за най-продавани албуми. Това е едва четвъртият саундтрак на анимационен филм, който се изкачва до върха на чарта в рамките на 58-годишната му история.

Семейната анимация е един от най-популярните жанрове в Холивуд. Осем такива филма излязоха от големите студиа през 2013 г. „Аз проклетникът 2“ се оказа най-успешният от тях и изобщо най-печелившата анимация, правена някога от Universal Pictures.

Само през последния уикенд „Замръзналото кралство“ събра 15,1 млн. долара в САЩ. Никой друг анимационен филм, излязъл през миналата година, не е събрал повече от 5 млн. долара през седмата си седмица на екран в национален мащаб.

Успехът на продукцията може да се окаже и възраждане за базираната в Глендейл, Калифорния, Disney Animation Studios.

Миналата година вдъхновеният от видеоигра филм „Разбивачът Ралф“ и продължението на „Рапунцел“ - „Рапунцел и разбойникът,“ се представиха добре, но „Замръзналото кралство“ е първият филм на Disney, който успя да надмине филм на Pixar, появил се на екран в същата година. Лентата успя да победи голямата конкуренция на „Университет за таласъми“.

Дълги години Disney стоеше в сянката на Pixar, но най-сетне успя да премине границата, която отдавна си беше поставила. Преходът от традиционната ръчно рисувана анимация към компютърно генерирани изображения беше труден за Disney, а междувременно Pixar и DreamWorks се радваха на изключителни успехи.

Шефовете на Pixar Ед Катмъл и Джон Ласитър застанаха начело на Disney Animation, след като Disney купи тяхната компания през 2006 г., но опитът на дуото да даде нов тласък на студиото, докато се бори да запази серията от търговски успехи на Pixar, отне известно време.

“Замръзналото кралство“ се оказа необичаен кандидат за грандиозното завръщане на студиото. Филмът, вдъхновен от приказка на Ханс Кристиян Андресен, беше в процес на разработване повече от десетилетие. Първоначалното му заглавие дори беше „Снежната кралица“. Серия от режисьори се опитаха да открият успешната формула на лентата, но през годините се стигна до едно безкрайно лутане без ясни резултати.

След като „Рапунцел и разбойникът“ събра солидната сума от 592 млн. долара, Disney реши да продължи напред с версията на „Снежната кралица“ - новият модернизиран филм с принцеси. Както се случи и с „Рапунцел“, заглавието беше сменено, за да се харесва повече и на момченцата. Това е стратегия, която компанията предприе, след като продукцията „Принцесата и жабокът“ се провали в боксофиса през 2009 г.

С успеха на „Замръзналото кралство“ Disney Animation възстанови репутацията си на майстор в поджанра, какъвто беше през 90-те години с хитове като „Малката русалка Ариел“, „Красавицата и звяра“, „Покахонтас“ - мюзикъли в стил Бродуей със силни женски герои.

Този елемент означава много за 28-годишната госпожа Уид. „Изпитвах носталгия по филмчетата, които обичах като дете“, коментира тя.

През ноември Disney ще поеме в различна посока с „Шесторката на Хиро“, филм със супергерои, който бележи първия проект в рамките на сътрудничеството на анимационното студио с компанията за комикси Marvel. 

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Петър Нейков


Още от Новини
Ръстът на годишната печалба на Pernod Ricard може да не отговори на очакванията