IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Разходите за преструктуриране в Европа свиха годишната печалба на GM

Американският производител ще насочи усилия в по-широкото лансиране на марката Cadillac в световен мащаб

15:54 | 06.02.14 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Разходите за преструктуриране в Европа свиха годишната печалба на GM

Американският автомобилен производител General Motors Co (GM) публикува по-ниска от прогнозираното печалба за четвъртото тримесечие поради слабото представяне на азиатския континент и повишените разходи за преструктуриране в Европа.

Печалбата на компанията с изключение на еднократни елементи достигна 0,67 долара на акция. Резултатът остана под прогнозираните в анкетата на Bloomberg 0,87 долара на ценна книга. Година по-рано базираният в Детройт производител постигна ниво от 0,48 долара на акция.

Печалбата на дружеството за цялата 2013 г. спадна до 5,35 млрд. долара от 6,19 млрд. долара в предходното дванадесетмесечие. Тази за четвърто тримесечие пък се смъкна до 1,04 млрд. долара от 1,19 млрд. долара.

Според главния финансов директор Чък Стивънс разминаването на печалбата спрямо предварителните нагласи е дошло най-вече поради високите данъчни ставки и разходите за преструктуриране в Германия.

Приходите на GM нараснаха до 40,5 млрд. долара от 39,3 млрд. година по-рано, оставайки под прогнозите на експертите за равнище от 40,9 млрд. долара.

"Пускането на пазара на някои от най-добрите автомобили в нашата история, комбинирано със значителните подобрения в нашата основна дейност, доведоха до солидна година", заяви Мари Бара, която зае поста главен изпълнителен директор на 15 януари. Тя замести на позицията Дан Акерсън, който се оттегли поради семейни проблеми.

Преди да се оттегли от поста си, Акерсън реализира няколко хода, които повлияха върху тримесечните резултати на компанията. GM продаде дела си в PSA Peugeot Citroen и обяви, че ще изтегли марката Chevrolet от Европа. Освен  това производителят съобщи, че ще сложи край на производството си в Австралия.

Бара потвърди, че планира да ускори заложените от предходния главен изпълнителен директор стратегии, като определи китайския пазар като ключов за компанията. Освен това GM ще положи усилия да повиши интереса към марката Cadillac в световен мащаб с нови модели.

Повече още автомобилния пазар вижте в материала на Bloomberg!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:33 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от виж още

Коментари

2
rate up comment 4 rate down comment 0
deant
преди 10 години
Да, а Шевролет Нива беше черешката...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 5 rate down comment 0
misanthrope
преди 10 години
GM се управлява ужасно според мен и прави много скъпи грешки. 1) Кой ги би по главата да ребранднат Деу като Шевролет? Това сериозно подкопа имиджа на марката шевролет, създала легенди като Корвет, Нова, Камаро, Блейзър и др. 2) Опел бавно но уверено се превърна в евтина марка и твърдо се позиционира под vw с които някога се мереше и под Форд и Рено даже а това според мен е мега провал. Изобщо след покупката на Деу *** целия пейзаж
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още