Асен Асенов e изпълнителен директор на Сектор автомобили в Еврохолд България. Председател на Управителния съвет на Евролийз Ауто от септември 2004. Асенов е и управляващ директор на Евролийз – Рент-а-кар – франчизант на Бъджет Рент-а-кар за територията на България. За периода 2002-2004 г. той е Главен счетоводител на Еврохолд България. Има магистърска степен по Счетоводство и бакалавърска степен по Международни икономически отношения от Университета за национално и световно стопанство, София. Има диплома от лятна програма по MBA в областта на Международните счетоводни стандарти и международния бизнес от Университета по икономика, Виена.
- Г-н Асенов, вашите дилъри Еспас Ауто, Нисан София, Карго Експрес и Скандинавия моторс продават различни класове автомобили. В кой клас ръстът на продажбите на автомобили е най-голям?
В най-ниския клас е най-голям, т.е. при Дачия. По брандове след това са Опел и Нисан. За Дачия е обяснимо с изгодната цена и добрите продажби в провинцията.
- Какъв е ръстът при отделните марки спрямо миналата година?
Сравнявайки първите шест месеца на годината спрямо същия период на 2007 година, отчитаме намаление при SAAB и Renault. При останалите брандове ръстовете са: Nissan – 50%, Chevrolet – 13%, Dacia – 121%. Добавяйки и третото тримесечие на текущата година, съпоставено спрямо аналогичния период на 2007 година, регистрираме по-ниски проценти на нарастване при Nissan, Chevrolet и Dacia, но при Renault и SAAB е налице стабилизиране. Както виждате, световната финансова криза оказва влияние на продажбите на нови автомобили в България, като забавя темповете на растеж на продажбите през третото тримесечие.
- Планирате ли да предложите нови марки?
Да, предимно в средния клас. Смятаме тези автомобили за оптимизиран вариант между обем и печалба.
- Планирате ли да откриете нови изложбени центрове?
През първата половина на 2009 година ще бъдат открити три нови продажбено-сервизни центъра, един механичен и тенекеджийско-бояджиен, който ще обслужва и клиенти на Евроинс.
- Очаквате ли да закупите нови дилъри, например възползвайки се от затруднено тяхно положение?
Да, вече имаме преговори в тази област. Не е нужно да са в затруднено положение, за да инвестираме. Освен финансовото състояние, оценяваме пазарния дял и организационната структура.
- Развивате ли вече продажби на автомобили в Румъния или Македония, ако да, от българските дилъри ли се осъществяват те или имате дилъри в тези страни?
Имаме проекти за инвестиция в местни дилърства. Някои от тях в Румъния са в напреднала фаза. Продажбите ще се осъществяват чрез инвестиции в местни дилъри – не чрез българските такива.
- Има ли отражение от ипотечната криза върху бизнеса ви?
Да. Доколкото отлага, респективно намалява търсенето на нови автомобили. Клиентите по-трудно взимат решения, съобразяват се повече обстоятелства за бъдещите си планове.
- Подкрепяте ли идеята за еднакви акцизи за нови и стари коли?
Не. За съжаление, България не води активна политика за опазване на околната среда чрез ограничаване вноса на употребявани автомобили с високо ниво на вредни емисии. Имам предвид автомобилите с EURO2 и ЕURO3, които свободно се регистрират в страната. Освен това да не забравяме и вноса от Европа и Америка. Изравняването на акцизите за нови и стари коли ще увеличи още повече вноса на вторите, което е в разрез с нашия бизнес и опазването на околната среда.
- С поскъпването на долара, намалява ли интереса към американски коли?
Наистина ниският долар предизвика голям интерес към вноса на коли от Америка. Основен проблем обаче при тези коли е обслужването, тъй като европейските версии често не съвпадат с тези от другите региони и на практика сервизирането, респективно доставката на резервни части за тези коли е невъзможна в оторизираните дилъри. С поскъпването на долара и натрупаният негативен опит на собствениците, закупили внесени от Америка автомобили, интересът към тях несъмнено ще намалее.
Продадените автомобили по месеци през 2008 г. по данни на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България
| Месец | Продадени автомобили | Ръст на г. база |
| септември | 4564 | 14,61% |
| август | 4431 | 2,09% |
| юли | 5306 | 19,02% |
| юни | 5167 | 7,49% |
| май | 4903 | 13,33% |
| април | 4895 | 21,36% |
| март | 5934 | 26,17% |
| февруари | 4981 | 29,58% |
| януари | 4309 | 34,28% |
Свързани компании:
Евролийз Ауто АД - облигации(9K2E)
Евролийз Ауто АД - облигации(9K2C)
Евролийз Ауто АД - облигации (падежирана)(9K2D)
Евролийз Ауто АД - облигации(9K2B)


Читалище "Васил Левски 1945 г." ще зарадва варненци с безплатен коледен спектакъл
Какво време ни очаква за студентския празник?
Може ли изкуственият интелект да намали броя на върнатите покупки от е-магазини?
Бездомници превзеха подлезите във Варна (СНИМКИ)
Момиче се влюби в мъж, той я продаде за проститутка
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
МОСВ предприе спешен мониторинг на морските води заради танкера "Кайрос"
Мъж е загинал след челен сблъсък между две коли на пътя Габрово - Севлиево
Доставиха храна на борда на "Кайрос"
Синът на Арнолд Шварценегер, Кристофър, е копие на полубрат си Джоузеф Баена
Над 500 студенти посрещат 8 декември на Пампорово