IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Търговските вериги се насочват към по-големите областни центрове

Достъпните брандове виждат добри възможности в локации с по-ниска конкуренция и население около и над 70 хил. души

14:47 | 10.06.14 г.
Търговските вериги се насочват към по-големите областни центрове

Големите търговски вериги демонстрират все по-голям интерес към областните градове с население около и над 70 хил. души.

„Пазарът извън София има сериозен потенциал. След стъпването си в Плевен H&M например се очаква да отворят обект и във Велико Търново. Популярни модни марки имат интерес и към градове като Сливен и Благоевград, които също останаха по-слабо засегнати от строителството на молове в последните осем години. На база население има още няколко града с потенциал“, коментира Росен Генев, мениджър „Търговски площи“ и партньор в консултантската компания Forton.

По думите му с насищането на основните пазари областните градове са логичните следващи стъпки в експанзията на търговците. Макар покупателната способност в тях да е по-ниска, отколкото в София или Варна, областните центрове с население между 70 и 100 хиляди жители предлагат съществена база от потребители, смятат от Forton.

Освен това разходите на търговците за персонал и имоти в тези градове са по-ниски, отколкото в София. Това им позволява да печелят дори при по-ниски обороти.

Ако в София наемът за най-търсените помещения е 21,5 евро на квадратен метър на месец, аналогични площи в търговски центрове извън столицата е в диапазона 12-16 евро, подчертава Генев.

Тези градове бяха встрани от вниманието на търговците до момента, като причините за това са няколко. От една страна е липсата на модерни търговски площи, които се концентрират в София, Варна, Бургас, Русе, Стара Загора и Пловдив. На други пък места наличието на по-голям брой молове предизвиква взаимния им неуспех, посочва Мая Балтаджиева, мениджър „Управление на имоти“ във Forton.

Лошото управление е друга причина някои търговски центрове да не се справят, допълва тя.

По данни на Forton наличностите от търговски площи в молове в момента възлизат на 752 хил. кв.м в цялата страна. В столицата се очакват три нови мола с обща отдаваема площ 120 хил. кв.м. С тях възможностите за отваряне на нови магазини в търговски центрове в обозримо бъдеще се изчерпват. В резултат на това достъпните марки в сектори като мода, обувки, дрогерии и детски стоки се насочиха към локации с по-ниска конкуренция.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:52 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Имоти виж още

Коментари

Финанси виж още