В. Гюров: Липсват ясно разписани стратегии за развитие на големите градове
ЗУТ има нужда от промени, но и трябва да се спазва и прилага, според управителя на компанията за устойчив градски дизайн „Урбаник“
08:13 | 05.08.15 г. 39Валери Гюров. Снимка: Личен архив
-
Как Европа може да преодолее индустриалното превъзходство на САЩ и Китай
-
S&P 500 и Nasdaq приключиха сесията с нови рекорди
-
Близо 97% в Божурище гласуваха против добива на злато
-
Заформя се битка за привличане на китайски инвестиции сред страните в Европа
-
Сплитът на акциите на Nvidia предизвика спекулации дали компанията няма да влезе в Dow
-
50 години по-късно: Как българското кисело мляко стана популярно в Япония
-
Украинските дронове и ВВС са във възход, а руската ПВО показва слабости
-
Резултатите от ЦИК: ГЕРБ затвърждава първото място, втори са ПП, „Величие“ влиза в НС*
-
При почти 86% обработени протоколи: Позициите се запазват, „Величие” е новата партия в НС
-
Ново разместване на изборите при 64% обработени протоколи от ЦИК: ДПС пак са втори
-
Някога в криза, днес тези икономики се представят най-силно в Европа
-
Избирателят на „Величие“: висшист, икономически активен, протестно ориентиран
Специални проекти виж още
Финанси виж още
-
S&P 500 и Nasdaq приключиха сесията с нови рекорди
-
Оптимизмът на американците по отношение на акциите достигна тригодишен връх
-
Николай Стойков: Ще отнеме време пазарите да реагират след европейския вот
-
Европейските борси затвориха на червено след решението за предсрочни избори във Франция
-
SOFIX спадна до най-ниското си ниво от близо месец
-
Държавата пласира шестгодишни ДЦК за още 200 млн. лв.
преди 8 години Паркирането се решава много лесно - високи глоби се нарича решението ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Паркирането по тротоарите в центъра може да се реши много лесно, просто трябва да се поставят колчета по протежението на всички ключови централни улици. Това ще струва няколко милиона, но не се прави разбира се тъй като ще секне далаверата с СМСите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години За да има някаква регулация просто трябва да се направи скъпо живеенето в градовете . По принцип регулациите могат да бъдат : Административни - в стил жителството по време на соца или икономическо с високи данъци и такси в градовете в стил Лондон . Няма много варианти за да не се пренаселват градовете а най кофти става когато не се прави нищо в стил София и Мексико отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години В центъра отдавна не можеш да паркираш по тротоарите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Автомобилите не са част от устойчивата градска среда по простата причина, че старите градове не са предвидени за това всеки да се движи с автомобил, но дори да почнеш да строиш от нулата град пак ще стигнеш до невъзможност на приемлива цена всеки без задръстване да влезе в центъра и да си паркира автомобила.Първото което би трябвало да се направи е да се забрани паркирането по тротоарите и да се върнат, като се върнат тези площи на пешеходците, майките с колички и т.н. Пешеходните зони в София са много по малко спрямо други големи градове в Европа. Що се отнася до това кой какво иска, много хора може да искат да минават с кола през Борисовата градина, Витошка и т.н., но това не означава, че трябва да отворим и съществуващите пешеходни зони за автомобили. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Ако ти се рови-постни на Емзетката колко от нашата квота за парникови газове ползваме, щото ние голяма част от нея я продаваме. Което е показателно кое как.Иначе и аз смятам, че трябва да се подобрява(специално за София говоря) градският транспорт, а не да се дава предимство на леките автомобили. Но това трудно би се приело от обществеността. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Няма автомобилно лоби, а "паркингово" лоби - сиреч, автомобилите можеш да ги скубеш за паркинг, а пешаците - нема как :)От друга страна, имаме платено паркиране в целия център, което е скъпо и е до два часа, като това може да се разглежда като мярка именно за намаляване на автомобилите в центъра, така че ..моите уважения но това са глупости. Имаш Витошка, имаш Пиротска, имаш НДК имаш Южен Парк, имаш парк при НДК,.. колко пешеходни зони да има?После, защо автомобилите да не са част от устойчивата градска среда? Няма нищо устойчиво в това, да забраняваш на хората да ползват нещо, което искат отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Напълно съм съгласен с архитекта, че в София автомобилното лоби убива възможността за изграждането на устойчива градска среда. Най-очевадното в София е почти пълната липса на пешеходни зони в центъра на града и ревръщането на градската среда в един голям паркинг. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години PR PR! Валери, кажи г-н Архитект, от какво се издържа една фирма за устойчив градски дизайн? Дай да почнем от там,После, може ли да ми обясниш КАКВО ТОЧНО КАЗВАШ в тази статия че не може а те рАзбера.Трябват ли законодателни промени?О, да, трябват промени на ЗУТ! Ко? Имате ли часовник? Да, имам! А какви промени? ТИШИНА!Ключово е да има най-вече стратегия ( Ъ! Цитат от Димитър Пенев)Абсолютно очевидно за всеки е, че трябва да има добър градоустройствен план, който да се спазва, както и неща като Янчулев/Стоян Янев/Петър Диков, да не се случват на града ни ама НА случват се.Нужно е ако може, да се възкреси инж. Иван Иванов. Другото са PR на млади меринжеи отговор Сигнализирай за неуместен коментар