До голяма степен заради българското кисело мляко имиджът на България в Япония е напълно различен от този в Европа. Страната ни се свърза с дълголетие и красива природа заради популярните сцени от рекламната кампания на киселото мляко. Това каза проф. Мария Йотова, преподавател по културна антропология в университета "Рицумейкан" в Япония, в предаването "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria.
Преди 50 години на японския пазар се появява първото кисело мляко, което не е подсладено. Това става възможно след дълги преговори между българската държава и японската компания "Мейджи", която успява да наложи новия продукт въпреки предпочитанията на японците за по-сладки изделия.
Годишнината от началото на продажбата на българско кисело мляко бе отбелязана от семинар в София, на който представители на "Мейджи" и "Ел Би Булгарикум" продължиха обсъжданията за създаването на съвместен научно-изследователски институт в България.
В началото, през 70-те години, много от японските производители са считали, че българското кисело мляко е развалено, а потреблението е било нищожно - по 20-30 опаковки на ден в цяла Япония. Това налага промяна в начина на предлагане на продукта от "Мейджи" като "свежо", а не като „кисело“. Така японците свикват постепенно с вкуса на българското кисело мляко.
"Именно заради това е било необходимо името България, затова във всички първоначални реклами има гайди, български пейзажи и пасторални гледки... С този много добър рекламен подход успяват да придадат истинската стойност на нашето кисело мляко", посочи събеседникът.
За да предадат и здравословните характеристики на киселото мляко, компанията кандидатства и получава сертификат от японското правителство за хранителни продукти за специфични здравни нужди, с което успява да докаже положителното му влияние, разказа Йотова.
"Японското правителство гарантира по този начин здравословните ефекти. Това е следващият елемент, който допринася за огромната популярност и приемането на киселото мляко като неотменна част от японската трапеза", сподели гостът.
Още може да гледате във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.
преди 10 месеца За съжаление вече българското кисело мляко може и да е истинско в Япония, но дори и ЕлБи, където Пеевски се беше прицелил и сега ще си го вземе с широко затворените очи на Бойко, не произвежда здравословно кисело мляко по БДС от 1983та (сигурно по-стар стандарт е бил и по-кисел, но не го помня). Сегашният стандарт БДС 2010 е с променено съотношение на Лактобацилус Булгарикус : Стрептококос Термофилус не се вкисва за три дена (за огромно наше съжаление) и едва ли има вече този антитумурен ефект. отговор Сигнализирай за неуместен коментар