Карл-Йохан Першон е изпълнителен директор и президент на шведската модна верига Hennes & Mauritz (H&M), която миналата седмица отвори първия си магазин в България. Той е внук на основателя на веригата Ърлинг Першон.
В ексклузивно интервю за Investor.bg Карл-Йохан Першон, заедно с изпълнителния директор на веригата за България Ралф Вайн, коментираха вижданията си за българския пазар и плановете на компанията у нас.
- Какви са вашите очаквания за дейността на H&M у нас в близко бъдеще?
Имаме бюджет за магазините, които отваряме, но обикновено не го обявяваме. Залагаме големи надежди, но все още е прекалено рано да обявим данни.
- Колко магазина смятате да отворите?
Вече подписахме за четири магазина, което е повече от обичайното, когато влизаме на даден пазар, така че вярваме много в София и България. Но отсега не можем да кажем колко магазина ще имаме след две или след пет години.
В България има над 7 млн. души. В Норвегия например, където има 6 млн. души, имаме почти 100 магазина. Въпреки че в момента ситуацията тук може би е малко трудна, ако икономиката върви в правилната посока, след 10 години се надяваме да имаме много магазини.
- Такива прогнози са трудни, но смятате ли, че след 10 години покупателната способност в България ще е поне наполовина на тази, която е днес в Норвегия?
Да, това е голям макроикономически въпрос. Надяваме се, че след 10 години Норвегия също ще се движи в правилната посока. Почти със сигурност тогава България ще е в по-добра ситуация и с по-висока покупателна способност, отколкото днес.
- Това означава ли, че ще изчакате да видите резултатите от първия етап от вашата дейност и след това ще прецените как да продължите с експанзията?
Дори и в момента се оглеждаме за нови магазини. Но наистина след този първи магазин ще имаме по-добра индикация как ще се развиват нещата.
- Смятате ли да предложите и у нас същите цени, както и на останалите пазари?
Да. Нашият фокус, наред с качеството и модата, е да бъдем отговорна компания – по отношение на социалните условия за производство на продуктите ни, както и в екологичен аспект. Като комбинация от това определяме цените си с визия, взимаща предвид клиента.
Може да има малка разлика в отделните страни в зависимост от данъците, транспортните разходи и т. н., но в основата е нашата бизнес концепция.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?