IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

П. Василев: Очакваме ръст на пазара на мебели през 2012 и 2013 г.

Aiko потвърди планове да инвестира 117 млн. лв. в три нови магазина до края на 2016 г., каза маркетинг мениджърът на веригата

08:30 | 18.09.12 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Петър Василев. <em>Снимка: Личен архив</em></p>

Петър Василев. Снимка: Личен архив

- Българските или чуждестранните продукти са по-конкурентни и доминиращи у нас в момента?

Това зависи изцяло от предпочитанията на клиентите. Тези, които държат на високото качество и са по-малко чувствителни към цената, избират доказани производители, независимо дали европейски или български. Нискобюджетните предложения все по-често идват от азиатски, най-вече китайски компании. Разбира се, при тях все по-често се прави компромис с качеството.

Добрата новина е, че все по-често доказани производители предлагат отлично качество на много конкурентна цена. Това е добра новина и за взискателните, и за клиентите, склонни на отстъпки в името на атрактивната цена. Вярвам, че хората все повече ще се възползват от съществуващите възможности. 

- Специално в магазините на Aiko какво е разпределението родни/вносни продукти?

В мебелни магазини Aiko работим с доказани европейски и родни производители. Приблизителното съотношение на вноса спрямо родното производство е в порядъка 60/40. Тъй като сме позиционирани в т. нар. широк сегмент, предлагаме много богат асортимент от 20-22 хил. артикула в широк ценови диапазон. Разнообразието в предлаганите стоки ни позволява да предложим обзавеждане на дома в най-различни стилове.

- Какви са наблюденията ви относно клиентските нагласи при избор на мебели като качество, цена, производство и т. н. Кои са главните критерии при избор?

Като цяло клиентите, независимо от бюджета си, търсят оптималното съотношение между качество и цена.

За да подкрепя тезата си, ще ви дам пример от проучване, което проведохме наскоро, за нагласите на родителите при обзавеждането на детски стаи. За целта се допитахме до над 1 000 майки от петте най-големи български града. Основният извод от проучването е, че за мнозинството от родителите – над 80% от анкетираните - качествените материали и безопасната конструкция са най-важните критерии при обзавеждането на детска стая. Чак след това се нареждат функционалността, удобството, устойчивостта и достъпната цена. Т.е. качеството винаги е водещо. Това е логично, когато става дума за децата, но съм сигурен, че бихме достигнали до същите изводи, ако запитаме клиентите за критериите, по които избират спални или кухни например.

- Какви са плановете на Aiko по отношение на развитие на веригата, продажби, нагласи на потребителите за тази и следващите години?

Като част от стратегията ни за дългосрочно развитие планираме да инвестираме 117 млн. лева в откриването на три нови мебелни магазина до края на 2016 г. Поставили сме си за цел в следващите 4 г. да открием магазини на Aiko в София, Варна и Пловдив. С планираната инвестиция общата търговска площ на Aiko ще достигне около 79 800 кв. м, с което веригата ще затвърди позициите си на един от най-големите търговци на мебели у нас. С откриването на трите нови мебелни магазина Aiko ще има присъствие в пет от най-големите градове в страната. Заедно с това постоянно инвестираме в обучение на нашите служители, които са най-ценният актив на компанията.

Днес в търговската мрежа на Aiko работят над 300 души. До 4 г. се очаква да бъдат открити още 200 работни места за специалисти с различен опит и умения. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:48 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 4 rate down comment 0
Веск
преди 11 години
Щом стане дума за очаквания следва да се постави ребром въпроса - ще има ли ръст в строителството? Без този ръст все по талашитените *** дето се зоват мебели няма да ги бъде. Руснаците колко ще крепят пазара на имоти? Колко още ще продължи кризата - 2 или 5 години? Просто след пет години на пазара на имоти и мебели ще излязат набори дето са на половина по брой спрямо сега, а етнически няма да казвам как ще стоят нещата, защото не искам никого да обиждам, но за продажбите на мебели ще е важно и това. Да не говорим за сриващата се покупателна способност и ниските наеми на обзаведени жилища.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още