Российский аукционный дом (РАД) продава завода "Бургаски корабостроителници". На сайта на аукционната къща са качени няколко обяви, с които се търсят нови собственици на предприятието, показа справка на Investor.bg.
От данните в обявата става ясно, че активите на корабостроителното дружество са разделени на три лота, които се продават отделно.
Първият е производствената площадка, върху която има и производствено оборудване. Лотът е с начална цена от 130 млн. евро. Вторият лот е ремонтното звено от „Бургаски корабостроителници“, простиращо се на 15 хил. кв. метра площ, разполагащо със складови помещения. То може да поема плавателни съдове с тегло до 25 хил. тона. Стартовата му цена е 65 млн. евро.
Последният лот е за пристанището, разположено върху 120 хил. кв. метра, което обслужва промишлената зона на южния бряг. То е с дълбочина от 6 метра, което дава възможност за посрещането на по-тежки кораби. Според обявата в РАД наддаването за него ще започне от 12 млн. евро.
Така общата начална цена за „Бургаски корабостроителници“ възлиза на 207 млн. евро.
В обявата обаче не се посочват за кои дати са насрочени търговете за отделните лотове, както и крайни срокове за подаване на оферти от потенциалните купувачи. Липсват и данни за контакт с продавача.
По последни данни от Търговския регистър собственик на корабостроителниците е офшорното дружество "Хунас инвестмънт лимитед", което държи 80% от акциите му и се представлява от лица, свързани косвено с основния кредитор на корабостроителницата - Първа инвестиционна банка (ПИБ).
Още преди празниците от ПИБ категорично отрекоха да имат каквато и да е било връзка със собствеността на „Бургаски корабостроителници“. Банката обаче е един от основните кредитори на дружеството и в нейна полза са запорирани активи за 15,8 млн. лв., според отчети за 2011 г. Друг кредитор на дружеството - "ПСТ холдинг", поиска през септември от съда обявяване на корабостроителниците в несъстоятелност заради дълг от 3 млн. лева.
През ноември стана ясно, че някогашният лидер в тежката промишленост “Бургаски корабостроителници” е фалирал и спира производство. Причината за това са дългове на дружеството. В рамките на един ден - на 6 декември бяха връчени заповедите за съкращаване на всичките работници в корабостроителното предприятие.
Мистификацията около собственика се разрасна след като в продължение на няколко месеца в Търговския регистър внезапно се промениха членовете на ръководството на компанията, но нито един от тях не пожела да се появи за разговор с уволнените работници.
"Бургаски корабостроителници" е създадена още през 1948 година. От 1970 година тя е част от пристанищния комплекс на Бургас, а от лятото на 2000 година държавната компания е преобразувана в дружество със 100% частно участие.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони