Трябва да се положат усилия и да се довърши магистралният пръстен на България, за да се „качи“ тежкият трафик на магистралите, за да могат да се освободят по-малките пътища. Това коментира регионалният министър Лиляна Павлова по време на дискусия от кампанията „Да! На българската икономика“, пишат от пресцентъра на Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ).
Според регионалния министър страната ни трябва да се възползва и от уникалната възможност, че през нашата територия преминават 5 от общо 10-те трансевропейски коридора.
До 2020 година в по-малки пътища ще бъдат инвестирани 280 млн. лева по ОП „Региони в растеж“. В изтеклия програмен период в рехабилитация и строителство на пътища от по-нисък от магистралите клас са инвестирани 500 млн. лв. „От 20 хил. километра републиканска пътна мрежа почти 11 хил. километра е третокласната пътна мрежа и тя има нужда от инвестиции“, посочи още Павлова.
Три са възможностите за инвестиции в пътната инфраструктура – публично-частни партньорства, които досега не са широко прилагани в България, по плана „Юнкер“ и чрез национален фонд за пътна инфраструктура. „Даваме си сметка, че този програмен период е последният, в който ЕС отделя средства за изграждане на пътна инфраструктура“, допълни още Павлова.
Тя допълни, че по плана „Юнкер“ България е кандидатствала с проекти за 3,5 млрд. лева.
По време на дискусията тя уточни още, че правителството работи съвместно със Световната банка за намиране на най-подходящия модел за въвеждане на по-справедлива система за заплащане при ползване на пътищата. На този етап се обмисля възможността винетките да се запазят за леките автомобили, но ще бъдат в електронен вариант.
Превозните средства над 3,5 тона, които рушат повече пътища, ще плащат тол такса – за изминато разстояние, а не за време.
Продължава работата и по реформирането на ВиК сектора, коментира Павлова. Вече са изготвени 51 регионални плана за ВиК и предстои разработването на 16 прединвестиционни проучвания. Тя припомни, че вече стартира строителството на яз. Пловдивци, проектира се доизграждането на яз. Нейковци, а строителството на яз. Луда Яна и рехабилитацията на яз. Студена ще стартират след избора на изпълнители, процедурите за които в момента са в ход.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате
преди 10 години Общи приказки. Ако правителството не изтегли заем за довършването на Хемус и Черно море, няма скоро да видим завършен магистрален пръстен. отговор Сигнализирай за неуместен коментар