Потребителското доверие в САЩ отчита спад през септември за трети пореден месец, което буди притеснения относно разпространението на по-заразния делта вариант на коронавируса и по-високите цени, съобщава Bloomberg.
Индексът на потребителското доверие спада до 109,3 пункта от преразгледаните 115,2 пункта през август, като показателят достига 7-месечно дъно. Анкетирани от Bloomberg икономисти очакваха да достигне ниво от 115 пункта.
Данните показват, че разпространението на коронавируса продължава да помрачава перспективите за потребителите и икономиката като цяло, удряйки разходите за услуги.
Въпреки че новите случаи на заразени с COVID-19 в САЩ спадат като цяло от последния пик, броят на инфектираните продължава да нараства в някои щати. В същото време американците плащат повече за стоки, свързани с домакинството, което допълнително натежава на настроенията.
„Потребителското доверие спадна през септември, тъй като разпространението на делта варианта продължи да помрачава оптимизма“, споделя Лин Франко, старши директор по икономическите показатели в Conference Board, неправителствената организация, която стои зад проучването. „Опасенията за състоянието на икономиката и перспективите за краткосрочния растеж се задълбочават, докато намеренията за харчене за жилища, автомобили и основни домакински уреди отново затихват“, добавя Франко.
САЩ
Помрачени перспективи
Показателят за текущите условия на Conference Board се понижава до 143,4 пункта, достигайки петмесечно дъно, докато индексът на очакванията падна до най-ниското си ниво от ноември 2020 г. Очакванията на потребителите за настоящите и краткосрочните перспективи за бизнес условията също губят положителен импулс.
Потребителите са по-малко оптимистични относно бъдещите си доходи и перспективите за работа. В същото време делът на потребителите, които казват, че работните места са „в изобилие“, нараства до рекордните 55,9%.
Поредният спад при потребителското доверие предвещава понижение на разходите, което може да бъде отразено във федералния доклад по темата по-късно тази седмица. Новото проучване на потребителските настроение на Мичиганския университет се очаква да бъде публикувано в петък (1 октомври).


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО