fallback

Потребителското доверие в Австралия се сви до най-ниското си ниво от 2020 г.

Потреблението е опора за австралийската икономика и допринася за над половината от брутния вътрешен продукт на страната

10:31 | 22.03.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Потребителското доверие в Австралия се е свило до най-ниското си ниво от септември 2020 г., след като поскъпващите енергийни източници създадоха очаквания за инфлация в размер на 6%, пише Bloomberg.

Индексът на потребителското доверие се е свил с 4,8% до 91,2 пункта в седмицата до 20 март, показват данните на Australia & New Zealand Banking Group Ltd. Подиндексът за текущите финансови условия също е отчел спад от 5,4%, докато този за бъдещите финансови условия е намалял с 4,6 на сто.

"Нарастващите цени на петрола имаха силен ефект върху доверието на домакинствата", каза ръководителят на звеното за австралийска икономика в ANZ Дейвид Планк. По думите му отслабването на индекса представлява нарастващ краткосрочен риск пред перспективите за потреблението.

Потреблението е опора за австралийската икономика и допринася за над половината от брутния вътрешен продукт (БВП) на страната.

Резултатът контрастира с разцъфтяващия пазар на труда, където безработицата се сви до 4%, а броят на офертите за работа се увеличава. Последните данни показаха, че нивото на безработица е спаднало до 13,5-годишно дъно, след като темпът на наемане на служители надмина очакванията през февруари и доведе до поскъпване на австралийския долар.

Силната инерция на икономиката на страната е отразена в нивото на безработицата, която се сви до 4% през миналия месец - равнище, последно отчетено през август 2008 г. Междувременно делът на участие на работната сила достигна нов рекорд, като ръстът в заетите на пълно работно време спомогна за увеличение в заетостта от 77 400 души.

И докато нагласите сред потребителите не са толкова добри, то тези сред австралийските компании бележат подобрение през февруари. Показателят за бизнес доверието на компаниите се е покачил от 4 пункта през януари до 13 пункта през февруари, показват резултатите от проучване на National Australia Bank Ltd. (NAB). Бизнес условията – измерващи промяната в наемането на служители, продажбите и печалбите – са се покачили до 9 пункта след ревизираните 2 пункта, с което показателят се е върнал на дългосрочните си средни равнища.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:56 | 11.09.22 г.
fallback