IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Увеличават се жалбите срещу мобилните оператори

Над 50% от оплакванията, получени в КЗП, са свързани с телекомуникационните услуги

11:54 | 15.03.11 г. 10
Автор - снимка
Създател
Увеличават се жалбите срещу мобилните оператори

През последните няколко месеца има ръст на жалбите в Комисията за защита на потребителите (КЗП), свързани с мобилните оператори. Това каза пред журналисти председателят на комисията Дамян Лазаров.

Повече от половината от всички жалби, получени за месец в комисията, съдържат оплаквания на граждани от телекомуникационните услуги, а за първите два месеца на годината техният брой е над 1500. През миналата година в комисията са постъпили 12 000 оплаквания от услуги от всички пазарни сегменти, а месечно броят им е около 1000. Оплакванията за мобилните оператори по брой през миналата година се нареждат след първата десетка жалби, подредена по различните групи стоки и услуги, съобщи БТА.

По повод на днешния Световен ден на потребителите в КЗП днес е открита приемна, в която гражданите могат да споделят проблемите си, възникнали при получаването на телекомуникационни услуги. В приемната, освен представители на комисията, има експерти от комисиите за регулиране на съобщенията, за защита на личните данни и на трите мобилни оператора.

Половин-един час преди приемната да отвори врати, повече от двайсет граждани се бяха събрали в очакване да им бъде помогнато да защитят правата си като потребители.

Лазаров обясни пред журналисти, че най-честите оплаквания са свързани с преноса на номерата, прекратяването на срочните договори, възражения по сметките, неспазване на кредитния лимит, след като той е договорен. Той обясни, че комисията е готова да се включи във всяка инициатива по така наречения мек подход за постигне на резултати. Той отбеляза, че приемната е последната форма за опит за саморегулация в бранша, при който, ако не се постигнат желаните резултати, ще се търсят други форми за отстраняване на проблемите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:54 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

10
rate up comment 0 rate down comment 0
Simps
преди 13 години
Вярно е, че както всичко в БГ и това се прави отгоре отгоре, колкото да не е без хич, но все пак аз виждам и едно хубаво нещо от цялата работа. Поне малко ще се стреснат операторите и ще си дадат сметка, че примката започва да се притяга и вече не могат да правят своеволия. Виваком ще си помислят преди да предлагат дистанционни договори по незаконен и некоректен начин и се надявам че обема на жалбите малко или много ще ги стресне
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 0 rate down comment 0
Future
преди 13 години
Според мен по-бързо обслужват в оторизираните магазини на операторите. Тази приемна е събрала кьораво и сакато и си мислят че за 2 ч ще успеят да приемат всички жалби... Вместо да си губите времето, по-добре отидете директно в магазин на оператора
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 0 rate down comment 0
Delhi
преди 13 години
Подавам молба за развод със Свиваком. Омръзнаха ми мутренските им методи, да те притискат до стената, изнудват, изнасилват и изцеждат последните стотинки от нас. Ще ги видим какво ще измислят сега, когато масово изпищяхме от тях и предвиждам бая жалби и бая разводи
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 0 rate down comment 0
Belcho
преди 13 години
Аз пък гледам по-оптимистично на приемната. Все пак е някаква стъпка напред, макар и малка. Ако не помогне и това, все още ни остава надеждата за промяна на законите и съдебни дела. И ако операторите почнат да спазват законите, а потребителите почнат да ги четат би било чудесно! Единствено ме притеснява, че войските им от юристи може да намерят пак някоя пролука в законите, особено Виваком, които най-нагло ги погазат с зачестилите дистанционни договори и телефонен тероризъм
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 0 rate down comment 0
Copacabana
преди 13 години
Аз ходих вчера във въпросната приемна :) Пълен смех и Ъпсурд, както всичко в Ъпсурдистан. Не само че не можаха да приемат всички чакащи, ами чакаш на опашка, изнервяш се, после те претупват на две на три и кой знае кога ше ме огрее отговор на жалбата. Предпочитам да отида в магазин на оператора да ми разгледат жалбата и така и ще направя. Имам няколко основни проблема към настоящия оператор: бавене на молба за прехвърляне на номера към друг оператор 2 месеца, невъзможност да си сменя плана и отказ да си прекратя договора. Само ме размотават и разкарват и вече ми писна от византийците... Как Мтел, въпреки проблемите с софтуера разрешават смяна на плана, а Глобул, на които уж всичко им е наред не разрешават? И защо Глобул не махат автом. преподписване? До кога ще ни заробват към тях? Накрая ще взема да се заинатя и ако трябва ще си наема добър адвокат, но ще се махна от тях. Те не могат да ме задължат до живот
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 1 rate down comment 0
Ve6ter
преди 13 години
Наблюдател и Наттур са употребили точната дума "изнасилване"! Точно това правят с нас, изнасилват ни, тероризират ни по всички видове канали - дом. тел, моб, с обаждания, смс-и, в магазините те атакуват с примамливи предложения и само гледат да си докарат некой друг процент от сключен договор. А дали услугата, за която си плащаш най-скъпо в Европа ти отърва или не хич не ги интересува, нали са ти пробутали телефонче + договорче за 2 г., пък после дали имаш обхват или нет, ходи се оправяй при Дамян ов и Божков... Все едно да чакам от умрел писмо! На мен тази приемна не ми трябва, само да слушам празните приказки на Дамянов и Божков. Виваком ме улесниха като премахнаха авт. подновяване и сега по-лесно ще им кажа СБОГОМ, ДАНО СТЕ ЩАСЛИВИ УТРЕ ДАЛЕЧЕ ОТ МЕН! Даже ще ми е кеф лично да отида и да им го кажа че е настанало време разделно!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 1 rate down comment 0
Svetulka
преди 13 години
Мммда, Наттур е много прав! И на мен ми се случи същата случка, отивам в магазин на Глобул да си платя сметката и когато си казвам номера, служителката вижда на екрана с-ката и вика Ауу, колко ви е висока сметката, на този тарифен план не би трябвало да ви е толкова висока, нека ви предложа най-новия ни тарифен план, многоооо изгоден и почна да ме офертира... Аз и викам, не се хабете, имам 2 телефона и немам намерение да се връзвам с още един и още 1 месечна с-ка... А тя продължава агресивно да ми рекламира колко била изгодна новата оферта, аз накрая я попитах, добре ще си взема от новата карта, а старата вие ли ще ми е плащате? И тя млъкна, аз си излезнах...Нагла напаст ей ... То бива продажби, бива проценти, бива криза, ама тва техното вече не знам, направо са за убиване, никви приемни нема да ги вкарат в релси
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 0 rate down comment 0
space-man
преди 13 години
Поредният РR на КРАТУНЕВА. Толкова години хората пищят от всякакви монополи, а тя се занимава със зарядните на телефоните за което ние здравичко си плащаме. Сега преди избори иска да си спомним за нея и да ни се усуни да и плащаме още дълги години на някоя доходна службичка.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 2 rate down comment 0
nattur
преди 13 години
Последно време мобилните оператори станали досадно агресивни - отиваш да си платиш сметката, а те точно "изнасилват" за да вземеш още един-два нови абонатни номера. А ако сключиш "задължителна" застраховка уж било за 3 месеца.... после дълго ще се опитваш да я спреш (то офисът трябва да е същият, то нямало бланки) Мда, преди не беше така.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 3 rate down comment 0
Nabludatel777
преди 13 години
Не може да има "мек" подход! Държавата трябва да е ТВЪРДА към всеки опитал се да "изнасилва" гражданите и чрез договори и правила определяни само от него.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още