Ако искате да разберете защо Apple е най-важната марка в САЩ, то погледът ви не бива да отива по-далеч от Стив Джобс, пише Джон Фридман, анализатор на MarketWatch. Историята на Apple започна с него.
Едно от най-големите постижения на Стив Джобс бе начинът, по който той общуваше с медиите. Благодарение на него се създадоха отлични отношения с клиентите, с Wall Street и с всички онези капацитети, които формират общественото мнение.
Той притежаваше харизма, от която много изпълнителни директори се учеха. На американската сцена Джобс никога няма да бъде заменен. Той помогна за създаването на технология, съчетаваща качество, стил и надеждност.
Той направи революция при персоналните компютри с Mac, при музиката – с iPod, при мобилните телефони – с iPhone и още веднъж при компютрите – с iPad.
Вероятно никой мениджър от нашето време няма да достигне качествата на Джобс, в най-голяма степен като визионер, но също и като маркетинг и бранд мениджър. Той никога не разчиташе на фокус групи – винаги се доверяваше на инстинктите и интуицията си, той се наслаждаваше да поема рискове.
Стив Джобс бе новатор. Харесвате ли анимациите на Pixar? Е, за тях може да благодарите на него.
Обичате ли второто действие? Може би никой досега не се е радвал на подобно впечатляващо завръщане. След като бе принуден да напусне компанията си, той се завърна триумфално. Тогава всичко започна отначало.
Дарбата на Джобс бе да убеждава клиентите, че не могат да живеят без продукти, от които всъщност нямат нужда. Той имаше дарба да разбира пазара. Той излъчваше доверие и убеждаваше хората, че Apple далеч не е просто компания или марка, а нещо много повече.
Успехът на Apple на Wall Street, на Мейнстрийт, в корпоративна Америка – изобщо във всяка област, е заслуга на Джобс. Той бе иноватор и имаше удивителен начин на работа.
Качеството на продуктите на Apple отразява неговото внимание към детайла. Качеството на дизайна им – на неговото усещане за красиво. Лесното им използване показва чувствителността към всеки тип клиенти и превърна много от хората, за които технологиите бяха чужди, в лоялни клиенти на Apple.
Стив Джобс успя да спечели репутацията на Томас Едисон на нашето време заради уникалната си дарба да измисля полезни продукти. Той накара много хора да си купят продукти на Apple и да станат ревностни фенове на компанията.
Независимо дали обичате Стив Джобс, трябва да уважавате постиженията му, неговата страст и огромното му желание да промени културата и обществото. Той остави следа, каквато никой друг не беше оставял.
Той ще ни липсва.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО