Тъкмо светът на социалните медии привикна към мисълта, че бъдещето на Facebook може да е в онлайн търговията и се появиха още по-странни предположения. Дали пък онлайн търговията в социалната мрежа няма да се концентира върху търговия с акции? И то не на своите собствени книжа, а на други компании, които искат да се продават чрез социалната медия и имат фен страница.
Точно това е и идеята на новия стартъп от Силициевата долина, носещ името Loyal3, пише Financial Times.
Така или иначе разцветът на господарите на фондовата търговия NYSE (New York Stock Exchange) и Nasdaq OMX вече е отминал. Допуснатите едва преди малко повече от десет години електронни борси като Bats Chi-X, стават все по-популярни. Дори и провалът на първичното публично предлагане, който наскоро преживя Bats, не се отрази фатално на бизнеса й.
Така че в тази насока надежда вижда и социалната мрежа, въпреки че очакваното в средата на май IPO, най-горещото първично публично предлагане в интернет от това на Google през 2004 г., няма да бъде толкова бомбастично, както се надяваше Марк Зукърбърг. Според експерти това не е невероятно, като се имат предвид високите очаквания към листването.
Facebook може всичко, включително и да търгува с акции. Или, както смята директорът на Loyal3 Бари Шнайдър, техният т. нар. „Consumer Stock Ownership Plan" (CSOP), е продължение на движението „Окупирай Уолстрийт“.
„Сега обаче потребителите могат да окупират главната улица“, казва Шнайдър. С помощта на платформата, има предвид той, а не буквалното блокиране, което така или иначе все още се случва в големите американски градове.
Просто като купуването на книги в интернет
Шнайдър се бори за огромния неизползван потенциал на група нови акционери. По последни данни само 18% от американските семейства притежават акции.
През юни тази година компанията му трябва да започне да продава акции директно през страницата си във Facebook на своите клиенти. Без такси, без дилъри.
„Това е толкова просто, колкото да си купите книги в Amazon", смята Шнайдър. Все пак има и някои условия - стойността на всяка сделка обаче не може да надвишава 10 долара, а горната граница е 2500 долара на месец и акционер.
Според компанията възможностите пред новия продукт са безкрайни. „Това е следващата еволюция на бутона „харесва ми“, казва директорът на Loyal3 Крис Кели, който доскоро бе ръководител на отдела за защита на личните данни във Facebook.
Теорията, която се застъпва от Loyal3, е, че клиентите ще се чувстват по-лоялни към фирмата, като купуват повече продукти или акции, а не само да натискат "Like" на стената си във Facebook.
Nasdaq е първият официално обявен клиент на Loyal3 и ще започне да продава акциите си през профила си във Facebook. Nasdaq ще помогне и за промотиране на Loyal3 сред членовете си. Loyal3 обаче е отворена за сътрудничество и към NYSE, твърди Джон Джейкъбс, главен маркетингов директор на компанията.


Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
Хороскоп за 7 декември 2025
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.
Вашингтон и Киев отчитат напредък след срещите в Маями