Motion Picture Association, която представлява най-големите американски филмови продуценти, ще се съюзи с европейската филмова индустрия, за да ограничи мощта на Google, съобщи онлайн изданието EurActiv.com.
Този ход идва в момент, в който се водят тежки спорове между технологичния гигант и новинарски организации от Франция, Германия и Италия, които настояват търсачката да им плаща такси, за да използва тяхното онлайн съдържание.
Заради настояването на френски медии за въвеждането на т. нар. „Google данък“ търсачката заплаши, че ще спре да индексира страниците им и да ги показва в резултатите си от търсене.
Това е още едно предизвикателство за Google, след като органите за защита на личните данни в Европейския съюз откриха „пукнатини“ в политиката на компанията за личните данни, отбелязва изданието.
Филмовата асоциация в Европа и продуцентите в САЩ обявиха, че са готови да се борят с Google заради въпросите, свързани с авторското право и пиратството.
Председателят на европейската филмова асоциация Кристофър Маркич съобщи, че според резултатите от проучване на Ipsos MORI заради интернет пиратството през 2011 г. загубите на телевизията и киното само във Великобритания са били 511 млн. паунда.
По думите му сайтовете с пиратското съдържание, на които търсачката съдейства, причиняват сериозни загуби на филмовата индустрия заради незаконно излъчване на продукции.
Маркич обаче признава, че Google все пак не е единствената търсачка, която подкрепя онлайн пиратството. Но по думите му размерът на търсачката я поставя в „специалната лига“.
„Google изигра огромна роля за прекратяването на дебата по закона срещу онлайн пиратството и твърди, че всеки опит да се регулира съдържанието в интернет е заплаха за свободата на словото. Те обаче заплашват да бойкотират френската преса, което също е своеобразна заплаха за свободата на словото“, каза Маркич.
Той освен това обвини Google в прилагането на двойни стандарти, след като компанията се споразумя с музикалната индустрия да промени алгоритъма си на индексация, така че сайтове с пиратско музикално съдържание да се появяват на задните позиции при търсене.
„Търсачката трябва да поеме отговорност. На Google не трябва да им се позволява сами да управляват интернет пространството“, допълни Кристофър Маркич.
Според него Европейската комисия би могла да насърчи заинтересованите страни сами да намерят решение на проблема.
Говорител на Google за Европа коментира, че компанията вече прави усилия, за да отговори на опасенията на филмовата индустрия. Той подчертава, че освен промяната в алгоритъма при индексирането на страници, търсачката е въвела и по-прозрачен метод за отчитане, при който съобщава броя на исканията за премахване на линкове към пиратско съдържание, които е получила от собствениците на авторски права.
Говорителят допълва също така, че борбата с пиратските сайтове би била по-ефективна, ако се търсят възможности за намаляване на източниците им на финансиране, вместо да се налагат забрани за достъп до тях.
Според Кристофър Маркич обаче съществува усещането, че Google се опитва да си купи време и всъщност не прави нещо съществено за борбата с онлайн пиратството и нарушаването на авторските права.
Той посочва, че е необходимо да се засили общественият натиск над компанията, която и без това вече се бори с редица правни действия, предприети срещу нея заради неприкосновеността на личните данни.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
преди 13 години Реално не се плаща.Специално за филмите.По старите филми толкова рядко се излъчват, че реално не носят приходи на никой. Мое мнение. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Честно казано от тия глупости мисля, че ще загубят и те. Тъпо, че са толкова късогледи. Другото е просто да искат да наложат цензура на Интернет и това е само предтекст. Тогава вече нещата се връзват. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години От тия глупости губим само и единствено ние... отговор Сигнализирай за неуместен коментар